-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147072286
- Titel
- Växa med framgång - tvåan vinner
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 366 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Växa med framgång – tvåan vinner är en praktisk affärsstrategisk guide för hur man skapar en vinnande verksamhet. Den tar avstamp i att världens framgångsrika företag inte är de vi tror, dvs innovatörerna, de som är först ut. Tvärtom är det tvåorna, ”Second movers”, som oftast tar hem spelet. De som är snabba med att skörda i de fåror som ettorna plogat upp.
Läs mer
Boken är nödvändig och inspirerande läsning för alla som sysslar med någon form av affärsverksamhet. Den ger ett historiskt perspektiv på hur nya, dynamiska marknader skapas med ett pärlband av ettor och tvåor. Den visar på för- och nackdelarna med att vara 1Mo respektive 2Mo med många autentiska exempel.
Om författarna
Thomas Ahrens är forskare, konsult och grundare av konsultföretaget Ahrens Rapid Growth. Han har vigt sitt liv åt att skapa och utveckla tillväxtföretag, och har nu skrivit sex böcker i ämnet.
Liber 9789147072286 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075546
- Titel
- Snabbväxarnas drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 452 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en erfarenhetsbank att ösa ur för alla med tillväxtambitioner, alla som vill ha svar på frågan: hur ska man organisera och styra en verksamhet där snabbheten är både flaskhalsen och drivkraften?
Liber 9789147075546 -
Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Almqvist & Wiksell. 1:a uppl. 1992. 218 sidor.
Mycket gott skick. "Snabbväxande företag är som tävlingshästar: snabba, känsliga och svårridna för den ovane, men en utmaning för den som kan tekniken. De företag som växer snabbt har lärt sig att skapa en marknad och de har förstått att fokusering och att ibland tacka nej läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789121601563
- Titel
- Tillväxtföretagets drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas - Sandqvist, Hans
- Förlag
- Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Almqvist & Wiksell 1:a 9789121601563 -
Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1 uppl. 2000. 188 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147046058
- Titel
- Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
- Författare
- Thomas Ahrens - Bertil Björkman
- Förlag
- Liber Ekonomi
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 408 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är hemligheten bakom tillväxtledarnas exempellösa framgångar? Vilka egenskaper är det som gör att vissa ledare år efter år får sina verksamheter att växa och samtidigt lyckas skapa vinster? Det finns en rad myter om tillväxtledarna, t ex att de jobbar dygnet runt och är besatta av en galen idé. Verkligheten bakom alla myter och legender är däremot mer komplex och rymmer oväntade slutsatser.
Liber Ekonomi 1 9789147046058 -
Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1:4 uppl. 1999. 216 sidor.
Mycket gott skick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 445 g.
Inbundet förlagsband, rikt färgillustrerad med teckningar och figurer av Hans Sandqvist. Boken hör till serien Bättre ledarskap. INNEHÅLL: Förord. Tillväxtföretagen i ett nötskal. Tillväxtens myter. Kan tillväxt planeras? läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147043118
- Titel
- Tillväxtföretagets drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas - Sandqvist, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
Liber Ekonomi 1:4 9789147043118 -
Scale up – shape up : how to grow far beyond...
Nyskick. Kunskapshuset Förlag. 2024. 233 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189547193
- Titel
- Scale up – shape up : how to grow far beyond the startup phase
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Kunskapshuset Förlag
- Utgivningsår
- 2024
- Omfång
- 233 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 438 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Har du ett företag med en unik produkt och en växande marknad, men lyckas ändå inte nå över tio anställda innan de stannar upp och går under? Har du flera idéer om vägen fram, men har svårt att prioritera eller hitta verktygen att komma igenom?
Scale up – shape up är en handbok för dig som siktar på att bygga upp ett fullskaligt tillväxtföretag. Författaren Thomas Ahrens har jobbat med över 200 snabbväxande företag och genom uppdrag samt research har han skaffat sig unika kunskaper i ämnet.
Han har tidigare skrivit tio böcker inom samma tema och med sina erfarenheter vill Thomas hjälpa företag att kunna bli stora internationella spelare genom att hitta rätt verktyg och en vilja att växa. Han varnar för problem som scaleup-företag kan drabbas av och presenterar effektiva lösningar.
På en enkel förståelig engelska kan boken även fungera som guide för internationella partners, investerare eller bolag oavsett nationalitet.
Med sin bakgrund som konsult fokuserar Thomas på att ta företag från startupfasen till att växa med över 50 anställda. Som genuin smålänning söker han ständigt efter de jordnära lösningarna på ett enkelt språk som alla kan förstå. Hans debutbok Driving the Tiger är en av tio böcker om snabbväxare.
9789189547193 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147072286
- Titel
- Växa med framgång - tvåan vinner
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 366 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Växa med framgång – tvåan vinner är en praktisk affärsstrategisk guide för hur man skapar en vinnande verksamhet. Den tar avstamp i att världens framgångsrika företag inte är de vi tror, dvs innovatörerna, de som är först ut. Tvärtom är det tvåorna, ”Second movers”, som oftast tar hem spelet. De som är snabba med att skörda i de fåror som ettorna plogat upp.
Läs mer
Boken är nödvändig och inspirerande läsning för alla som sysslar med någon form av affärsverksamhet. Den ger ett historiskt perspektiv på hur nya, dynamiska marknader skapas med ett pärlband av ettor och tvåor. Den visar på för- och nackdelarna med att vara 1Mo respektive 2Mo med många autentiska exempel.
Om författarna
Thomas Ahrens är forskare, konsult och grundare av konsultföretaget Ahrens Rapid Growth. Han har vigt sitt liv åt att skapa och utveckla tillväxtföretag, och har nu skrivit sex böcker i ämnet.
Liber 1 9789147072286 -
Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl. 1992. 216 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789121601563
- Titel
- Tillväxtföretagets drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas - Sandqvist, Hans
- Förlag
- Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl 9789121601563 -
Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1 uppl. 2000. 188 sidor.
Nära nyskick. Se våra andra böcker för samfrakt!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147046058
- Titel
- Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
- Författare
- Thomas Ahrens - Bertil Björkman
- Förlag
- Liber Ekonomi
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 408 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är hemligheten bakom tillväxtledarnas exempellösa framgångar? Vilka egenskaper är det som gör att vissa ledare år efter år får sina verksamheter att växa och samtidigt lyckas skapa vinster? Det finns en rad myter om tillväxtledarna, t ex att de jobbar dygnet runt och är besatta av en galen idé. Verkligheten bakom alla myter och legender är däremot mer komplex och rymmer oväntade slutsatser.
Liber Ekonomi 1 9789147046058 -
Snabbväxarnas drivkrafter
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2005. 208 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Baksidestext Här är en erfarenhetsbank att ösa ur för alla med tillväxtambitioner, alla som vill ha svar på frågan: hur ska man organisera och styra en verksamhet där snabbheten är både flaskhalsen och drivkraften? … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075546
- Titel
- Snabbväxarnas drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 452 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en erfarenhetsbank att ösa ur för alla med tillväxtambitioner, alla som vill ha svar på frågan: hur ska man organisera och styra en verksamhet där snabbheten är både flaskhalsen och drivkraften?
Liber 2 9789147075546 -
Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1997. 216 sidor.
Nyskick. Se mina andra annonser för samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147043118
- Titel
- Tillväxtföretagets drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas - Sandqvist, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789147043118 -
Näringslivat
Häftad bok.
Mycket gott skick. Thomas Ahrens. 2007. 371 s. 15,5 x 22cm. Pärmen har lätt kantslitage. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163318634
- Titel
- Näringslivat
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Malmö : Thomas Ahrens
- Utgivningsår
- 2007
- Språk
- Svenska
9789163318634 -
Tidsmonopolet som skapar tillväxt och lönsamh...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 239 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber 1 -
Makten och närigheten, i evighet?
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ahrens Invest Syd. 1 uppl. 2009. 317 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197710954
- Titel
- Makten och närigheten, i evighet?
- Författare
- Thomas Ahrens
- Förlag
- Hexa Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 516 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en "Business-kriminal-komedi" som lustfyllt och olustigt berättar om hur det kan gå till i näringslivets ledningsgrupper och direktionsrum.
Temat är girighet, egen vinning och maktspel - något som blir allt mer kusligt aktuellt för varje dag. Här får du möta ett företagsimperium och dess ledande aktörer, som ständigt vinglar runt gränsen för det som är etiskt och lagligt. Allt för att hålla aktiekursen uppe och den egna plånboken välfylld.
Läs om hur man går till väga för att köpa en kyrka och låter stiftet överta det gamla stationshuset... Eller om hur man får EU-bidrag för att tillverka råttfällor i Norrland... Eller om ljuskygga affärer som slussar in miljoner i chefens egen ficka... Eller hur det känns att stå på en hotellbalkong i London och göra papperssvalor av hundrapunds-sedlar... Läs själv och roas och oroas!
Dessutom får vi uppleva hur en a-lagare och en afghansk städerska blåser imperiet på 20 miljoner dollar. Ingen begriper vad som har hänt, men oskyddade datorer, papperskorgar och arrogans kan ge massor av värdefull information.
Författaren, Thomas Ahrens, är en välkänd profil i svenskt näringsliv - "guru" inom området tillväxtföretag. Han har tidigare publicerat en rad uppskattade fackböcker inom sitt specialområde. Här kommer nu hans skönlitterära debut, en debut som många i toppskiktet med rätta kan känna sig oroade av
9789197710954 -
Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ahrens Invest Syd. 2000. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163381461
- Titel
- Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
- Författare
- Ahrens, Thomas - Björkman, Bertil - Sandkvist, Hans - Ahrens Rapid Growth Syd AB
- Förlag
- Malmö : Ahrens Rapid Growth Syd AB
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- Svenska
9789163381461 -
High Growth Companies : Driving the Tiger
Häftad bok.
Nyskick. Ahrens Invest Syd. 2 uppl. 2008. 213 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163316586
- Titel
- High Growth Companies : Driving the Tiger
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ahrens Rapid Growth Syd
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- English
- Baksidestext
- Thomas Ahrens has researched what makes a "Tiger" company and the techniques necessary to sustain growth on such a scale. Managing high growth companies can be likened to driving a tiger - tough to learn but worth persevering with."Tiger" companies - those that grow their sales annually by more then 25 per cent - require a certain kind of management. Companies that continue to expand find that it becomes increasingly difficult to remain innovative and nimble as large company cultures can take over. The book provides a practical framework that entrepreneurs and senior managers can implement within their companies.
This second edition includes new material on high growth companies in the service industry, the different strategies required in mature versus rapid growing markets, and the introduction of the concept of "Time Monopoly" phases. With new case material from Virgin, Microsoft and Apple, this book also shows how high growth can be sustained in industries as diverse as furniture retailing and cellular phone technology.
In todays current business climate, only those organisations that recognise the art of managing high growth will survive and prosper.
9789163316586 -
Våga växa! : nio nycklar för att lämna småför...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ekerlids Förlag. 1 uppl. 2013. 96 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922237
- Titel
- Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 217 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen.
Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns.
Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten.
Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får.
Men hur?
Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag.
Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat
Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
9789170922237 -
Styrelseteamet som skapar tillväxt
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ahrens Invest Syd. 2015. 109 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163787805
- Titel
- Styrelseteamet som skapar tillväxt
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ahrens Invest Syd
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 109 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 220 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Styrelseteamet som skapar Tillväxt" är skriven för ägare, styrelser och ledning i företag som vill växa.
Den tar upp de svåra frågorna som ligger bortom de formella kraven, som det skrivits mycket om.
Boken kretsar kring bilden av F1-bilden: Styrelsen ska vara i depån, inte uppe på läktaren, men inte heller ta över ratten. Några ämnen som tas upp: Varför ska ni ha en aktiv styrelse? Anpassa styrelsearbetet efter om företaget är en jägare eller en följare. Styrelsen ska bygga företagsvärde. Har styrelsen rätt hatt på sig? Hur skapar man och utvecklar en aktiv styrelse? Att se framåt istället för bakåt. Styrelsefällorna.
Thomas Ahrens har forskat och verkat i snabbväxande företag sedan 1987. Hans erfarenheter av styrelsearbete ligger till grunden för boken, som också är basen för ett styrelseprogram som han genomför löpande.
9789163787805 -
Makten och närigheten, i evighet?
Inbunden bok. Hexa Förlag. 1 uppl. 2009. 317 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197710954
- Titel
- Makten och närigheten, i evighet?
- Författare
- Thomas Ahrens
- Förlag
- Hexa Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 516 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en "Business-kriminal-komedi" som lustfyllt och olustigt berättar om hur det kan gå till i näringslivets ledningsgrupper och direktionsrum.
Temat är girighet, egen vinning och maktspel - något som blir allt mer kusligt aktuellt för varje dag. Här får du möta ett företagsimperium och dess ledande aktörer, som ständigt vinglar runt gränsen för det som är etiskt och lagligt. Allt för att hålla aktiekursen uppe och den egna plånboken välfylld.
Läs om hur man går till väga för att köpa en kyrka och låter stiftet överta det gamla stationshuset... Eller om hur man får EU-bidrag för att tillverka råttfällor i Norrland... Eller om ljuskygga affärer som slussar in miljoner i chefens egen ficka... Eller hur det känns att stå på en hotellbalkong i London och göra papperssvalor av hundrapunds-sedlar... Läs själv och roas och oroas!
Dessutom får vi uppleva hur en a-lagare och en afghansk städerska blåser imperiet på 20 miljoner dollar. Ingen begriper vad som har hänt, men oskyddade datorer, papperskorgar och arrogans kan ge massor av värdefull information.
Författaren, Thomas Ahrens, är en välkänd profil i svenskt näringsliv - "guru" inom området tillväxtföretag. Han har tidigare publicerat en rad uppskattade fackböcker inom sitt specialområde. Här kommer nu hans skönlitterära debut, en debut som många i toppskiktet med rätta kan känna sig oroade av
Hexa Förlag 1 9789197710954 -
Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Almqvist & Wiksell. 1992.
Nära nyskick. Dek, pappbd. 216 sid
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAlmqvist & Wiksell -
Växa med framgång - tvåan vinner
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 2003.
Nära nyskick. Dek, pappbd. 167 sid
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi -
Makten och närigheten, i evighet?
Inbunden bok. Hexa Förlag. 1 uppl. 2009. 317 sidor.
Mycket gott skick. Hexa 2009. 317 sid. Inb. Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197710954
- Titel
- Makten och närigheten, i evighet?
- Författare
- Thomas Ahrens
- Förlag
- Hexa Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 516 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en "Business-kriminal-komedi" som lustfyllt och olustigt berättar om hur det kan gå till i näringslivets ledningsgrupper och direktionsrum.
Temat är girighet, egen vinning och maktspel - något som blir allt mer kusligt aktuellt för varje dag. Här får du möta ett företagsimperium och dess ledande aktörer, som ständigt vinglar runt gränsen för det som är etiskt och lagligt. Allt för att hålla aktiekursen uppe och den egna plånboken välfylld.
Läs om hur man går till väga för att köpa en kyrka och låter stiftet överta det gamla stationshuset... Eller om hur man får EU-bidrag för att tillverka råttfällor i Norrland... Eller om ljuskygga affärer som slussar in miljoner i chefens egen ficka... Eller hur det känns att stå på en hotellbalkong i London och göra papperssvalor av hundrapunds-sedlar... Läs själv och roas och oroas!
Dessutom får vi uppleva hur en a-lagare och en afghansk städerska blåser imperiet på 20 miljoner dollar. Ingen begriper vad som har hänt, men oskyddade datorer, papperskorgar och arrogans kan ge massor av värdefull information.
Författaren, Thomas Ahrens, är en välkänd profil i svenskt näringsliv - "guru" inom området tillväxtföretag. Han har tidigare publicerat en rad uppskattade fackböcker inom sitt specialområde. Här kommer nu hans skönlitterära debut, en debut som många i toppskiktet med rätta kan känna sig oroade av
Hexa Förlag 1 9789197710954 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075546
- Titel
- Snabbväxarnas drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 452 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en erfarenhetsbank att ösa ur för alla med tillväxtambitioner, alla som vill ha svar på frågan: hur ska man organisera och styra en verksamhet där snabbheten är både flaskhalsen och drivkraften?
Liber 9789147075546 -
Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl. 1 uppl. 1992. 216 sidor.
Gott skick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9121601569
- Titel
- Tillväxtföretagets drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas - Sandqvist, Hans
- Förlag
- Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl 1 9121601569 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147044542
- Titel
- Tidsmonopolet
- Författare
- Thomas Arens
- Förlag
- Ahrens Invest Syd
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 487 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag med tidsmonopol skapar sin egen marknad. Företag med tidsmonopol kan grunda sitt försprång på en unik produkt, tjänst eller kanal till kunden. Företag med tidsmonopol lämnar konkurrenterna långt bakom sig och lämnar hinder så att de inte finner ifatt. Här beskrivs olika tillvägagångssätt och strategier för att skapa tidsmonopol, bibehålla växtkraften och sitt marknadsförsprång.
Läs mer
Företag med tidsmonopol skapar sin egen marknad eller bryter mot alla gängse regler på en mogen marknad. Företag med tidsmonopol kan grunda sitt försprång på en unik produkt, tjänst eller kanal till kunden. Företag med tidsmonopol lämnar konkurrenterna långt bakom sig, och bygger hinder så att de inte hinner ifatt. Företag med tidsmonopol är snabbt växande företag, styrda av idéer, personer och strategier som är inriktade på tillväxt. Tidsmonopol handlar om något helt annat än traditionell affärslogik.
Tidsmonopolet bygger på Thomas Ahrens erfarenheter som tillväxtkonsult. Boken igenom är rikt exemplifierad med olika företag. I en separat del presenteras dessutom utförligt sju av Sveriges snabbast växande företag, hämtade från skilda branscher. Exemplen visar på olika tillvägagångssätt och strategier att skapa tidsmonopol, bibehålla växtkraften och sitt marknadsförsprång.
Boken vänder sig till såväl etablerade företag som nya entreprenörer som vill växa. Den är angelägen läsning för alla som intresserar sig för företags tillväxtproblematik och möjligheter.
Thomas Ahrens lever som han lär. Det egna konsultföretaget Ahrens & Partners tillhör sedan starten Sveriges snabbväxande företag. Tillsammans med Svenska Dagbladet presenterar det årligen en lista med landets snabbast växande företag. Thomas Ahrens har också skrivit Tillväxtföretagets drivkrafter, Rebelledaren och tillsammans med Ulf Strömqvist, Hjärtoperationen.
Boken ingår i Bättre Ledarskap - bokklubben för dig som vill utvecklas både privat och I yrkeslivet.
www.liber.se/bl
Liber 1 9789147044542 -
Snabbväxarnas drivkrafter
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2005. 208 sidor.
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075546
- Titel
- Snabbväxarnas drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 452 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en erfarenhetsbank att ösa ur för alla med tillväxtambitioner, alla som vill ha svar på frågan: hur ska man organisera och styra en verksamhet där snabbheten är både flaskhalsen och drivkraften?
Liber 2 9789147075546 -
Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
Häftad bok. Liber Ekonomi. 1 uppl. 2000. 188 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147046058
- Titel
- Rebelledaren : ledaregenskaper för tillväxt
- Författare
- Thomas Ahrens - Bertil Björkman
- Förlag
- Liber Ekonomi
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 408 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är hemligheten bakom tillväxtledarnas exempellösa framgångar? Vilka egenskaper är det som gör att vissa ledare år efter år får sina verksamheter att växa och samtidigt lyckas skapa vinster? Det finns en rad myter om tillväxtledarna, t ex att de jobbar dygnet runt och är besatta av en galen idé. Verkligheten bakom alla myter och legender är däremot mer komplex och rymmer oväntade slutsatser.
Liber Ekonomi 1 9789147046058 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075546
- Titel
- Snabbväxarnas drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 452 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en erfarenhetsbank att ösa ur för alla med tillväxtambitioner, alla som vill ha svar på frågan: hur ska man organisera och styra en verksamhet där snabbheten är både flaskhalsen och drivkraften?
Liber 2 9789147075546 -
Styrelseteamet som skapar tillväxt
Inbunden bok. Ahrens Invest Syd. 2015. 109 sidor.
Mycket gott skick. Snedläst. Fem rader dedikation på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163787805
- Titel
- Styrelseteamet som skapar tillväxt
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ahrens Invest Syd
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 109 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 220 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Styrelseteamet som skapar Tillväxt" är skriven för ägare, styrelser och ledning i företag som vill växa.
Den tar upp de svåra frågorna som ligger bortom de formella kraven, som det skrivits mycket om.
Boken kretsar kring bilden av F1-bilden: Styrelsen ska vara i depån, inte uppe på läktaren, men inte heller ta över ratten. Några ämnen som tas upp: Varför ska ni ha en aktiv styrelse? Anpassa styrelsearbetet efter om företaget är en jägare eller en följare. Styrelsen ska bygga företagsvärde. Har styrelsen rätt hatt på sig? Hur skapar man och utvecklar en aktiv styrelse? Att se framåt istället för bakåt. Styrelsefällorna.
Thomas Ahrens har forskat och verkat i snabbväxande företag sedan 1987. Hans erfarenheter av styrelsearbete ligger till grunden för boken, som också är basen för ett styrelseprogram som han genomför löpande.
Ahrens Invest Syd 9789163787805 -
Våga växa! : nio nycklar för att lämna småför...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2013. 96 sidor.
Gott skick. Viss källarlukt, hörn lite stött och några sidor i början av inlagan vågade.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922237
- Titel
- Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 217 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen.
Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns.
Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten.
Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får.
Men hur?
Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag.
Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat
Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Ekerlids 1 9789170922237
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
