-
Uppskattningens kraft : lärande, etik och häl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 185 sidor.
Gott skick. Runt 15 meningar markerade. Annars mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068756
- Titel
- Uppskattningens kraft : lärande, etik och hälsa
- Författare
- Bergmark, Ulrika
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 185 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 286 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken presenterar författarna elevers erfarenheter av skolan och lärares ansvar enligt skolans styrdokument, som en grund för skolutveckling. Elever ger uttryck för omsorg, tilltro och delaktighet i lärandet. Lärares ansvar handlar om att stödja elevers lärande, att uppmuntra dem att utveckla ett etiskt förhållningssätt till andra samt främja hälsa och välbefinnande. I boken beskriver författarna hur elevers erfarenheter och lärares ansvar kan sammanfogas i något de kallar ett uppskattande förhållningssätt. Detta innebär att lärare utvecklar ett antal kompetenser som i längden syftar till att öka elevers måluppfyllelse och trivsel i skolan. I boken beskriver författarna också exempel på konkreta verktyg för att arbeta med ett uppskattande förhållningssätt i skolan. Bokens syfte är att stimulera till utveckling av professionen hos blivande och redan yrkesverksamma lärare och leda till förändring i arbetet med eleverna. Även skolledare, elevhälsans personal och skolpolitiker kan ha god nytta av boken eftersom den utgår ifrån en rad konkreta exempel som fungerar som grund för reflektion och diskussion om hur skolan kan bli en positiv miljö.
Studentlitteratur AB 1 9789144068756 -
Uppskattningens kraft : lärande, etik och häl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 185 sidor.
Mycket gott skick. Lite understrykningar, inte så mycket, annars bra.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068756
- Titel
- Uppskattningens kraft : lärande, etik och hälsa
- Författare
- Bergmark, Ulrika
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 185 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 286 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken presenterar författarna elevers erfarenheter av skolan och lärares ansvar enligt skolans styrdokument, som en grund för skolutveckling. Elever ger uttryck för omsorg, tilltro och delaktighet i lärandet. Lärares ansvar handlar om att stödja elevers lärande, att uppmuntra dem att utveckla ett etiskt förhållningssätt till andra samt främja hälsa och välbefinnande. I boken beskriver författarna hur elevers erfarenheter och lärares ansvar kan sammanfogas i något de kallar ett uppskattande förhållningssätt. Detta innebär att lärare utvecklar ett antal kompetenser som i längden syftar till att öka elevers måluppfyllelse och trivsel i skolan. I boken beskriver författarna också exempel på konkreta verktyg för att arbeta med ett uppskattande förhållningssätt i skolan. Bokens syfte är att stimulera till utveckling av professionen hos blivande och redan yrkesverksamma lärare och leda till förändring i arbetet med eleverna. Även skolledare, elevhälsans personal och skolpolitiker kan ha god nytta av boken eftersom den utgår ifrån en rad konkreta exempel som fungerar som grund för reflektion och diskussion om hur skolan kan bli en positiv miljö.
Studentlitteratur AB 1 9789144068756
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn