-
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Illustrerad. 22x28 cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Under 1980-talet grundades fyra stortankrederier i Stockholm i spillrorna efter Salénskonkursen. Alla fyra rederierna expanderade kraftigt och snabbt. Tjugo år senare fanns inget av dem kvar. Boken beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom svensk läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Rikt illustrerad. Dedikation på försättsblad. 21x28 cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. Bohusläns allmänna sjöförsäkringsförening. 2009. 212 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing. Bohusläns allmänna sjöförsäkringsförening 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 2009. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Några små veck på skyddsomslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Göteborg : Breakwater Publishing i samarbete med BAS, 2009 2009 Inb m skomsl Nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. 1 uppl. 2009. 212 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing 1 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Inbunden bok. Breakwater Publishing. Första uppl. 2009. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Inbunden i förlagets pappband med skyddsomslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
Breakwater Publishing Första 9789197812337 -
Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens...
Breakwater Publishing, 2009, 212 sid. Inbunden med skyddsomslag, 28x21,5 cm, 1150 gram. Mycket gott skick, nästan som ny. -- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fok läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
9789197812337 -
STOCKHOLMSREDERIERNA Ägandet och nätverkens b...
Breakwater Publishing 2009. Inbunden med skyddsomslag. 212 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
9789197812337 -
Stockholmsrederierna
Nyskick. Ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-200. Foto och illustrationer i sv/v. Thomas Taro ennerfors 2009 212s Dek.ppb. ISBN 9789197812337 Onr ,Nyskick.,9789197812337, … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
9789197812337 -
Stockholmsrederierna. Ägandet och nätverkens...
Bra skick. Under 1980-talet grundades fyra stortankrederier i Stockholm i spillrorna efter Salénskonkursen. Alla fyra rederierna expanderade kraftigt och snabbt. Tjugo år senare fanns inget av dem kvar. Boken beskriver den dramatiska händelseutvecklingen läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
9789197812337 -
STOCKHOLMSREDERIERNA. Ägandet och nätverkens...
Breakwater Publishing 2009. 212 sid. Förlagsband. Skyddsomslag. Nyskick! 4:o! Illustrerad.
Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbase läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197812337
- Titel
- Stockholmsrederierna : ägandet och nätverkens betydelse för tanksjöfartens utveckling i Stockholm 1980-2000
- Författare
- Lennerfors, Thomas Taro
- Förlag
- Breakwater Publishing
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholmsrederierna beskriver den dramatiska händelseutvecklingen inom den svenska sjöfartsnäringen under 1980- och 90-talen. Fokus ligger på fyra Stockholmsbaserade rederier som grundades och växte kraftigt under 1980-talet. Knappt tjugo år senare fanns inget av dem kvar varken Argonaut, Frontline, ICB eller Nordström & Thulin längre kvar i svensk ägo. Den drivande frågan är vad som ledde till dessa rederiers expansion och vad som orsakade deras snabba försvinnande.
Boken beskriver inte bara varje rederis öde utan tar även hänsyn till de många kopplingar och splittringar som fanns både mellan rederierna och till andra delar av svenskt och internationellt näringsliv. Vikten av rederiet Saléninvests konkurs i december 1984 belyses, samt hur de expanderande rederierna kunde dra nytta av den svenska statens avveckling av sitt engagemang i varvs- och rederinäringen.
Vi får också en inblick i det större sammanhang som rederierna verkade i: den globala tankmarknaden och oljeindustrin samt den fackliga, politiska, finansiella och skattemässiga kontext som de befann sig i.
Författaren använder teorier från företagsekonomi, ekonomisk historia och filosofi för att förklara den utveckling som skedde i Stockholm under 1980- och 90-talen. En viktig fråga som utreds är nätverkets betydelse för ett rederis konkurrenskraft.
Thomas Taro Lennerfors är sedan hösten 2009 verksam som forskare inom företagsekonomi vid Meiji universitet i Tokyo, Japan. Boken Stockholmsrederierna skrev han vid Handelshögskolan i Göteborg under 20082009. Han blev teknologie doktor i industriell ekonomi vid KTH år 2008.
9197812337
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn