-
Principles of marketing : Scandinavian editio...
Häftad bok. Harlow, England : Pearson. 2016. 469 sidor.
Mycket gott skick. Obetydligt använd , engelsk text
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292104805
- Titel
- Principles of marketing : Scandinavian edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow, England : Pearson
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
Harlow, England : Pearson 9781292104805 -
Boken om ekonomistyrning
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 512 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Denna bok ger en bred introduktion till ämnet ekonomistyrning. Boken speglar ekonomistyrningens relevans för dagens organisationer inom näringsliv, offentlig sektor och civilsamhälle. Författarna går igenom de grundläggande modeller, verktyg och processer läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144095585
- Titel
- Boken om ekonomistyrning
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Erik Jannesson - Anders Parment - Matti Skoog
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1228 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok ger en bred introduktion till ämnet ekonomistyrning. Boken speglar ekonomistyrningens relevans för dagens organisationer inom näringsliv, offentlig sektor och civilsamhälle. Författarna går igenom de grundläggande modeller, verktyg och processer som traditionell ekonomistyrning erbjuder. Här märks ekonomiska ansvarsenheter, resultat- och balansräkning, kassaflödesanalys, nyckeltal, belöningssystem, budgetering, kalkylering på kort och lång sikt, internpriser samt avvikelseanalys.
Boken om ekonomistyrning utgår från att ekonomistyrningen har en central roll i att skapa mer hållbara organisationer och lägger betydande vikt vid aspekter som sociala och miljömässiga kostnader, projektstyrning, miljöinvesteringar och humankapital. Boken har därmed ett tydligt hållbarhets- och samhällsperspektiv.
Författarna betonar även vikten av att ekonomistyrningen utgör en välavvägd helhet genom den så kallade styrmixen. En genomtänkt styrmix ger verktyg för att motivera medarbetare att arbeta mot gemensamma mål och skapa konkurrenskraftiga organisationer. Till boken finns ett rikt övningsmaterial i form av en övningsbok.
Här finner du övningsboken
Studentlitteratur AB 1 9789144095585 -
Marknadsföring: Vetenskap och praktik
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. Lund, 2015. Häftad. Illustrerad i färg. Namnteckning i blyerts på försättsbladet. Ett fåtal blyertsnoteringar på innehållsförteckningen. 619 s. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105277
- Titel
- Marknadsföring - Vetenskap och praktik
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 619 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grundstenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.
Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
9789144105277 -
Kort om marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 281 sidor.
Mycket gott skick. Superfint skick, som ny invändigt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144108780
- Titel
- Kort om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Marknadsföring har blivit viktigare i allt fler verksamheter, såsom skolor, politik och offentlig verksamhet, vilket återspeglas i bokens upplägg och exempel. Kort om marknadsföring ger en kärnfull överblick över marknadsföringsområdet och ger därmed såväl marknadsförare och ekonomer som icke-ekonomer möjlighet att på ett lättillgängligt sätt tillägna sig marknadsföringens modellvärld och tänkesätt.
Studentlitteratur AB 1 9789144108780 -
Principles of marketing : Scandinavian editio...
Häftad bok. Harlow, England : Pearson. 2016.
Hyggligt skick. Sliten i kanterna och överstrykningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292104805
- Titel
- Principles of marketing : Scandinavian edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow, England : Pearson
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
Harlow, England : Pearson 9781292104805 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2018. 498 sidor.
Nära nyskick. Flexband, trådbunden.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur 2 9789144117492 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2:1 uppl. 2018. 498 sidor.
Mycket gott skick. Flexband, trådbunden. Rakt och rent ex. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur 2:1 9789144117492 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Marknadsföring -
Inbunden bok.
Nyskick. Marknadsföringens betydelse i dagens digitaliserade värld förklaras genom teorier, modeller och aktuella exempel. Hållbarhet, platsmarknadsföring och marknadskommunikation behandlas också. | Studentlitteratur AB, 2021 | Flexband. 8:o (15-25 cm i höjd) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144149042
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 550 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 215 x 232 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 1311 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden. Digitalisering, nya affärsmodeller och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse.
En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om marknadsföringens modeller och begrepp samt hur de kan tillämpas för att skapa attraktiva erbjudanden. Utmanande idéer och perspektiv introduceras genom aktuella exempel och case. Detta kopplas till fördjupningar i aktuell forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, employer branding och marknadskommunikation.
Marknadsföring tillämpas i allt fler sammanhang, bland andra offentlig verksamhet, civilsamhället, politiska partier och individer. Exempel från olika sammanhang visar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och h_ur smart marknadsföring kan bidra till att vända en negativ utveckling.
9789144149042 -
Marknadsför till 55 plus - Så lockar du fram...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 176 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088638
- Titel
- Marknadsför till 55 plus - Så lockar du fram köpkraften hos tidernas mest köpstarka målgrupp!
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 513 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utsedd till Årets marknadsföringsbok 2009 av Sveriges Marknadsförbund!
Ålderssegmentet 55 plus är en stor, köpstark och delvis outnyttjad marknad. Marknadsavdelningar, reklambyråer och varumärkeskonsulter arbetar ofta med att skapa budskap som tilltalar yngre konsumenter, för att skapa en mer dynamisk och ungdomlig upplevelse av företaget. Men hur når man de köpstarka 55 plus?
Läs mer
Boken går igenom förändringar i marknaden och 55-plusarnas attityder samt visar hur marknadsförare kan utnyttja den marknadspotential som 55 plus-segmentet erbjuder.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är verksam vid Stockholm School of Business, Stockholms universitet samt som strategikonsult och föreläsare.
Liber 1 9789147088638 -
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömä...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 255 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094632
- Titel
- Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
- Författare
- Mikael Ottosson - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 552 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv – och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden.
Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation.
Hederspris Årets marknadsföringsbok 2014
Hållbar marknadsföring belönades med hederspris i samband med utdelningen av Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. Motivering:
I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt –såväl teoretiskt som praktiskt- hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse.
Studentlitteratur AB 1 9789144094632 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094875
- Titel
- Det här måste du också veta om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på engelska och riktiga tegelstenar. Men ändå kan de såklart inte täcka in allt. Och de handlar inte riktigt om den verklighet som vi befinner oss i - idag, i Sverige.
Liber 1 9789147094875 -
Marknadsföring - kort och gott
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 224 sidor.
Gott skick. Namn på insidan av pärmen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1 9789147089154 -
MGY Fakta Elevpaket Digitalt + Tryckt - Markn...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2018. 324 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112084
- Titel
- MGY Fakta Elevpaket Digitalt + Tryckt - Marknadsföring för gymnasiet
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 783 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet.
I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende.
ELEVPAKETET - DIGITALT LÄROMEDEL OCH TRYCKT BOK
Elevpaketet består av en tryckt faktabok och ett digitalt läromedel. Att arbeta både med papper och digitalt – s.k. blended learning – underlättar och förstärker lärandet.
Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur marknadsförare i sitt arbete kan verka för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet – för att säkerställa kommande generationers möjligheter att leva och konsumera.
DET DIGITALA LÄROMEDLET
Den interaktiva faktaboken är inläst med autentiskt tal och textföljning. För elever med läs- och skrivsvårigheter är detta ett värdefullt hjälpmedel, liksom för elever med andra modersmål än svenska.
Interaktiva uppgifter, faktafördjupningar, en digital ämnesordlista som gör att eleverna enkelt kan få centrala begrepp förklarade varhelst de är i läromedlet, kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar m.m. skapar stora möjligheter för eleverna att arbeta individuellt och självständigt.
• Interaktiv version av boken, inläst med autentiskt tal och textföljning
• Interaktiva uppgifter
• faktafördjupningar
• digital ämnesordlista
• kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar
Det digitala läromedlet kan användas på dator, surfplatta och till stor del i mobil.
I det digitala läromedlet kan eleverna söka i innehållet. De kan också göra egna anteckningar och markera viktiga stycken i texten. Anteckningarna sparas automatiskt och kan enkelt samlas ihop och skrivas ut.
MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet finns även som digital elevlicens och digital klasslicens.
Till läromedlet hör en separat övningsbok, MGY Övningar – marknadsföring för gymnasiet, MGY Kommentarer och lösningar och ett fylligt lärarmaterial.
Studentlitteratur AB 1 9789144112084 -
Boken om ekonomistyrning
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2016. 509 sidor.
Gott skick. Att följa upp sitt företags utveckling att förutse och följa strategi för att uppnå mål. Att kunna bryta ner mål till delmål mm. En bok som används vid många universitet som lärobok! … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1 9789147089154 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147112258
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 296 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt, till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Sagt om boken
"Anders Parment, som är forskare vid Stockholm Business School, har själv publicerat ett stort antal böcker om marknadsföring och också medverkat vid utgivningen av den svenska versionen av Philip Kotlers marknadsföringsbibel Principles of marketing. Med syftet att på ett par hundra sidor ge en överblick över marknadsföringsområdet och de viktigaste grundläggande modellerna utan att bli alltför omfattande, lanserades 2008 den första upplagan av Marknadsföring kort och gott. I den föreliggande andra upplagan har texten reviderats, och referenser, lästips och exempel aktualiserats. Efter en introduktion till marknadsföring och marknadsanalys behandlas begrepp som konkurrens- och marknadsföringsstrategi, segmentering, positionering och varumärkesstrategi. I den avslutande delen ägnas ett kapitel åt vardera de fyra P:n som tillsammans utgör en organisations ”marketing mix”: Produkt, Pris, Plats/distribution och Påverkan. Boken lämpar sig såväl i grundkurser vid universitet och högskolor som för praktiker inom näringsliv, offentlig sektor och civilsamhälle." Folke Hermanson Snickars, lektör, BTJ häftet nr 11, 2015.
Om författaren
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 2 9789147112258 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089154
- Titel
- Marknadsföring - kort och gott
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsfull överblick av marknadsföringsområdet.
Läs mer
Med den här boken behöver du inte en 1000-sidig introduktionsbok, som är sprängfylld med case och instuderingsfrågor. Du lär dig här alla centrala begrepp och modeller som gör dig delaktig i marknadsförarens språk och tänkesätt – till exempel segmentering, marknadskommunikation och konsumentbeteende. De grundläggande teorierna behandlas och nya, utmanande perspektiv presenteras.
Om författarna
Anders Parment, ek.dr, är lärare och forskare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och ett tiotal artiklar om olika aspekter av marknadsföring.
Liber 1 9789147089154 -
Det här måste du också veta om marknadsföring
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 268 sidor.
Nära nyskick. Författaren ger konkreta exempel på hur företag kan möta dagens marknadsföringsutmaningar. Pärmen är något repad och nött, men resten av boken är praktiskt taget i nyskick, helt utan understrykningar eller antéckningar. Leverans kan inom Stockholmsområdet läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094875
- Titel
- Det här måste du också veta om marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på engelska och riktiga tegelstenar. Men ändå kan de såklart inte täcka in allt. Och de handlar inte riktigt om den verklighet som vi befinner oss i - idag, i Sverige.
Liber 1 9789147094875 -
Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lös...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 339 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144108766
- Titel
- Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lösningar
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 851 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna övningsbok utgör ett komplement till Boken om ekonomistyrning. Övningsboken knyter an till huvudbokens breda introduktion till ekonomistyrning och innehåller övningar som är uppbyggda kring situationer i såväl tillverknings-, tjänste- och handels-företag som offentlig sektor och civilsamhälle.
Uppgifterna innefattar grundläggande begreppsförståelse, fördjupande reflektioner samt räkneövningar av varierande svårighetsgrad. Varje kapitel inleds med ett antal sant/falskt-frågor som testar läsarens förståelse av innehållet i respektive delområde. Därefter följer fördjupnings- och räkneuppgifter och boken inkluderar även utförliga lösningsförslag. För flertalet kapitel kompletterar kvalitativa och kvantitativa övningar varandra i syfte att stödja studentens lärprocess.
Studentlitteratur AB 1 9789144108766 -
Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lös...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 339 sidor.
Gott skick. Anteckningar med blyerts finns i boken. Hel rygg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144108766
- Titel
- Boken om ekonomistyrning - övningsbok med lösningar
- Författare
- Roland Almqvist - Johan Graaf - Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 851 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna övningsbok utgör ett komplement till Boken om ekonomistyrning. Övningsboken knyter an till huvudbokens breda introduktion till ekonomistyrning och innehåller övningar som är uppbyggda kring situationer i såväl tillverknings-, tjänste- och handels-företag som offentlig sektor och civilsamhälle.
Uppgifterna innefattar grundläggande begreppsförståelse, fördjupande reflektioner samt räkneövningar av varierande svårighetsgrad. Varje kapitel inleds med ett antal sant/falskt-frågor som testar läsarens förståelse av innehållet i respektive delområde. Därefter följer fördjupnings- och räkneuppgifter och boken inkluderar även utförliga lösningsförslag. För flertalet kapitel kompletterar kvalitativa och kvantitativa övningar varandra i syfte att stödja studentens lärprocess.
Studentlitteratur AB 1 9789144108766 -
90-talister - som medborgare, medarbetare och...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 217 sidor.
Nära nyskick. En beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med generation X och Baby Boomers, större samhällsfrågor, ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället.
läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113227
- Titel
- 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 539 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det något som är så centralt i våra tankemönster som generationsbeteende och generationsskillnader? Hur ofta skyller vi inte andras och egna misstag på för hög eller för låg ålder? Individer är för unga eller för gamla för att bli tagna på allvar, för att vara politiker eller för att tycka till på föreningsmötet eller i sociala medier. Alltifrån hur man klär sig och hur man pratar till hur man ser på arbete och karriär förklaras med hur gammal man är.
Stämmer stereotyperna med verkligheten? I den här boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Författaren tar upp såväl större samhällsfrågor – såsom ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället – som mer konkreta frågor om hur man kan förstå och samarbeta med 90-talister.
Studentlitteratur AB 1 9789144113227 -
Generation Y - framtidens konsumenter och med...
Häftad bok. Liber. 1:2 uppl. 2009. 264 sidor.
Nyskick. Trådhäftad med invikta flikar. Inget skrivet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087556
- Titel
- Generation Y - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-talisterna går i pension och in kommer Generation Y - 80-talisterna som vill göra skillnad. Det här är en generation konsumenter och medarbetare som har vuxit upp i ett samhälle med många möjligheter och val, ständig kommunikation och stora sociala nätverk.
Läs mer
Många organisationer upplever Generation Y som besvärliga och uppkäftiga, men i själva verket kan de vara kreativa, kompetenta, bildade och världsvana. I den här boken utmanas det etablerade tänkandet kring marknadskommunikation, konsumentbeteende och rekrytering, genom att Generation Y:s karaktärsdrag analyseras. Lär känna Generation Y och ta vara på de möjligheter som de för med sig!
Om författarna
Anders Parment är ek. dr och verksam vid Linköpings universitet samt som strategikonsult och föreläsare.
Liber 1:2 9789147087556 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2018. 498 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ganska bra bok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144117492 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 456 sidor.
Hyggligt skick. Bruksslitage, highlightningar, understrykningar, och kommentarer i marginaler, klistrade bokmärken, f.ö. ok, lässkicket är gott.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1 9789144094496 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117492
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 498 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1169 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144117492 -
Employer branding – Allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 184 sidor.
Nära nyskick. Kantstött i ryggens nederkant. Annars som ny.
"Employer Branding handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint at läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 456 sidor.
Gott skick. 1 uppl. Ett läst men fint exemplar, där dock understrykningar och smånoteringar i blyerts förekommer ganska rikligt.
"Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1 9789144094496 -
Value – Företagsekonomi 1 – Faktabok [FEK, "l...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2020. 289 sidor.
Nyskick. Ny bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152356470
- Titel
- Value Företagsekonomi 1 Faktabok
- Författare
- Ottosson, Mikael
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 241 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Faktaboken varvas fakta och ämneskunskap med goda exempel på hur företag, organisationer och individer lyckats möta aktuella samhällsutmaningar. Boken väcker lust att lära och att tillämpa de nya kunskaperna i verkligheten. Med bokens ”Fundera på!”-frågor får eleverna reflektera över innehållet på ett djupare plan och kan relatera till sina egna erfarenheter.
En röd tråd i Value Företagsekonomi 1 boken är elevernas arbete med ett eget projekt. Varje del avslutas med en övning som leder eleverna vidare och utmanar dem i sitt projekt. Målet är att varje elev ska få chansen att planera, genomföra och utvärdera sitt eget projekt. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas arbetet med det egna projektet till möjligheten att driva ett eget UF-företag.
I bokföringsdelen i Value Företagsekonomi 1 får vi följa Tora i Toras Trädgårdsservice som startar en enskild firma i trädgårdsbranschen. I Value Företagsekonomi 2 utvecklas företaget till ett renodlat tjänsteföretag som säljer varor, som inhandlas både från Sverige och från utlandet och blir ett aktiebolag.
Detta läromedel är i enlighet med Gy11.
Sanoma Utbildning 9789152356470 -
Marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 456 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 20,5 cm Vikt 1.085 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, rikt illustrerad med figurer och foton i färg. INNEHÅLL: 1. Introduktion till marknadsföring 2. Omvärldsanalys: Den globala och lokala marknadsmiljön 3. Varumärken och samhällsansvar 4. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144094496
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
