-
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mång...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2016. 281 sidor.
Mycket gott skick. Hundöron förekommer annars mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109732
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Lorentz, Hans - Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom utbildning och pedagogik blir interkulturella frågeställningar allt viktigare. Hur förhåller vi oss till mångkulturalitet? Hur hanterar vi skillnader och likheter av olika slag?
I denna helt reviderade andra upplaga av Interkulturella perspektiv presenteras såväl nya teoretiska perspektiv som aktuella forskningsresultat. Författarna beskriver och analyserar hur vi konstruerar likheter och skillnader, hur vi kan utveckla en förmåga att lära av det främmande som finns både hos oss själva och hos den Andre. Interkulturella perspektiv är helt enkelt nödvändiga för att vi i pedagogiska sammanhang ska kunna förstå och förhålla oss till vår egen globaliserade och mångkulturella värld av i dag.
Interkulturella perspektiv är avsedd som kurslitteratur vid lärarutbildningar samt vid andra pedagogiska utbildningar på universitet och högskola. Den är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare samt vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB 2 9789144109732 -
Den livsupplysande texten : en läsning av N.F...
Häftad bok. Stockholm : Carlsson.
Mycket gott skick. Stockholm : Carlsson, cop. 1998 ; 1998 Häftad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172032811
- Titel
- Den livsupplysande texten : en läsning av N.F.S. Grundtvigs pedagogiska skrifter
- Författare
- Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172032811 -
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mång...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 272 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144044842
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Lorentz, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens mångkulturella och globaliserade samhälle kräver ökad förståelse för hur unga och vuxna söker kunskap, bildar sig, konstruerar identiteter och skapar mening i livet. Boken handlar om pedagogiken i dagens mångkulturella och globaliserade samhälle. Den beskriver övergången från moderna till postmoderna och interkulturella pedagogiska perspektiv. Mot bakgrund av och i relation till de förändringar som sker i samhället skriver författarna ommodern och postmodern pedagogikden mångkulturella skolan och nya etniciteterhybriditet och gränsöverskridande i musikundervisninghur rektorer kan bli interkulturella ledareinterkulturell kompetens - en pedagogisk utvecklingsmodellinterkulturell matematikbetydelse av andlighet, det mellanmänskliga och interkulturell vänskap o våld och trauma i klassrummetkonsten att lära av det främmandeBoken är avsedd som kurslitteratur i pedagogisk utbildning på universitet, högskola och lärarutbildning och vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB 1 9789144044842 -
Pedagogik för förändring : frihet, jämlikhet,...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 253 sidor.
Mycket gott skick. Kom ihåg! Portot gäller oavsett hur många böcker/ tidningar ni köper från oss; Anthon Klipp & Konsult här på Bokbörsen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058542
- Titel
- Pedagogik för förändring : frihet, jämlikhet, demokrati
- Författare
- Bosse Bergstedt - Anna Herbert
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 489 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Historiskt sett har pedagogik betraktats som en viktig förutsättning för demokrati. Pedagogiska modeller har dessutom ofta utvecklats i samband med samhällsförändringar, revolutioner och krig. Pedagogiska teoretiker har frågat sig på vilket sätt människan kan bli en självständig tänkare som inte tillåter sig ledas av andra. I boken möter läsaren tjugoåtta pedagoger och filosofer från antiken fram till i dag. Kvinnor och män som alla varit radikala tänkare för sin tid och banat vägen för den skola och utbildning vi har i dag. De talar om frihet, jämlikhet och demokrati. Pedagogik som bygger på tvivel och kritiskt tänkande.
Boken utmärks av att den vetenskapliga texten vävs samman med skönlitterära beskrivningar. Biografiska händelser blandas med pedagogisk praktik. Du utmanas att tänka nytt – att medverka till att skapa en pedagogik för förändring!
Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildning och andra högre utbildningar inom det humanistiska och samhällsvetenskapliga området.
Boken är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare.
Studentlitteratur 1 9789144058542 -
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mång...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2016. 281 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109732
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Lorentz, Hans - Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom utbildning och pedagogik blir interkulturella frågeställningar allt viktigare. Hur förhåller vi oss till mångkulturalitet? Hur hanterar vi skillnader och likheter av olika slag?
I denna helt reviderade andra upplaga av Interkulturella perspektiv presenteras såväl nya teoretiska perspektiv som aktuella forskningsresultat. Författarna beskriver och analyserar hur vi konstruerar likheter och skillnader, hur vi kan utveckla en förmåga att lära av det främmande som finns både hos oss själva och hos den Andre. Interkulturella perspektiv är helt enkelt nödvändiga för att vi i pedagogiska sammanhang ska kunna förstå och förhålla oss till vår egen globaliserade och mångkulturella värld av i dag.
Interkulturella perspektiv är avsedd som kurslitteratur vid lärarutbildningar samt vid andra pedagogiska utbildningar på universitet och högskola. Den är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare samt vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB 2 9789144109732 -
Gestaltande utvärdering : om folkbildning och...
Häftad bok. Stockholm : Frikyrkliga studieförb. 1993. 88 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163020289
- Titel
- Gestaltande utvärdering : om folkbildning och utvärdering i ett historiskt-poetiskt perspektiv
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Tomberg, Ulla-Britt - Frikyrkliga studieförbundet
- Förlag
- Stockholm : Frikyrkliga studieförb
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Stockholm : Frikyrkliga studieförb 9163020289 -
Pedagogik för förändring : röster som utmanat...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 333 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Historiskt har pedagogik betraktats som en viktig förutsättning för kunskap och samhälle. Pedagogiska modeller har ofta utvecklats i samband med samhällsförändringar, revolutioner och krig. Pedagogiska teoretiker har frågat sig på vilket sätt människan ka läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113920
- Titel
- Pedagogik för förändring : röster som utmanat kunskap och samhälle
- Författare
- Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 333 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 162 x 228 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Historiskt har pedagogik betraktats som en viktig förutsättning för kunskap och samhälle. Pedagogiska modeller har ofta utvecklats i samband med samhällsförändringar, revolutioner och krig. Pedagogiska teoretiker har frågat sig på vilket sätt människan kan bli en självständig tänkare som inte låter sig ledas av andra. I Pedagogik för förändring möter läsaren pedagoger och filosofer från antiken fram till i dag – kvinnor och män som alla varit radikala tänkare för sin tid och banat väg för dagens skola och utbildning. I sin kamp för att tänka kritiskt och annorlunda har de utmanat givna föreställningar om kunskap och samhälle.
Denna andra upplaga av boken har utökats med flera nya tänkare, vilket gör den ännu mera aktuell för vår tids pedagogiska debatt. Boken utmärks av att den vetenskapliga texten vävs samman med skönlitterära beskrivningar. Biografiska händelser blandas med pedagogisk praktik. Du utmanas som läsare att tänka nytt – att medverka till en pedagogik för förändring!
Pedagogik för förändring är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildning och högre utbildningar inom det humanistiska och samhällsvetenskapliga området. Boken är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare.
Studentlitteratur AB 2 9789144113920 -
Interkulturella perspektiv: Pedagogik i mångk...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Första uppl. 2006. 272 sidor.
Mycket gott skick. Främre omslagets nedre högra hörn med veck. Yttre snittet med liten grön tuschfläck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144044842
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Lorentz, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens mångkulturella och globaliserade samhälle kräver ökad förståelse för hur unga och vuxna söker kunskap, bildar sig, konstruerar identiteter och skapar mening i livet. Boken handlar om pedagogiken i dagens mångkulturella och globaliserade samhälle. Den beskriver övergången från moderna till postmoderna och interkulturella pedagogiska perspektiv. Mot bakgrund av och i relation till de förändringar som sker i samhället skriver författarna ommodern och postmodern pedagogikden mångkulturella skolan och nya etniciteterhybriditet och gränsöverskridande i musikundervisninghur rektorer kan bli interkulturella ledareinterkulturell kompetens - en pedagogisk utvecklingsmodellinterkulturell matematikbetydelse av andlighet, det mellanmänskliga och interkulturell vänskap o våld och trauma i klassrummetkonsten att lära av det främmandeBoken är avsedd som kurslitteratur i pedagogisk utbildning på universitet, högskola och lärarutbildning och vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB Första 9789144044842 -
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mång...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 272 sidor.
Mycket gott skick. Fin inlaga med några stycken markerade. Utvändiga hanteringsspår.
Se gärna mina övriga annonser för fler liknande böcker, tryck på säljare: ”Henkesjo” nedan och beställ flera böcker samtidigt utan extra fraktkostnad!
D4 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144044842
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Lorentz, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens mångkulturella och globaliserade samhälle kräver ökad förståelse för hur unga och vuxna söker kunskap, bildar sig, konstruerar identiteter och skapar mening i livet. Boken handlar om pedagogiken i dagens mångkulturella och globaliserade samhälle. Den beskriver övergången från moderna till postmoderna och interkulturella pedagogiska perspektiv. Mot bakgrund av och i relation till de förändringar som sker i samhället skriver författarna ommodern och postmodern pedagogikden mångkulturella skolan och nya etniciteterhybriditet och gränsöverskridande i musikundervisninghur rektorer kan bli interkulturella ledareinterkulturell kompetens - en pedagogisk utvecklingsmodellinterkulturell matematikbetydelse av andlighet, det mellanmänskliga och interkulturell vänskap o våld och trauma i klassrummetkonsten att lära av det främmandeBoken är avsedd som kurslitteratur i pedagogisk utbildning på universitet, högskola och lärarutbildning och vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB 1 9789144044842 -
Den livsupplysande texten : en läsning av N.F...
Häftad bok. Stockholm : Carlsson. 1998. 368 sidor.
Gott skick. En samlad bild av Grundtvigs pedagogogiska tankar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172032811
- Titel
- Den livsupplysande texten : en läsning av N.F.S. Grundtvigs pedagogiska skrifter
- Författare
- Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172032811 -
Interkulturella perspektiv. Pedagogik i mångk...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Första uppl. 2008. 272 sidor.
Mycket gott skick. 16 x 22 cm, 400 gram. Postas inom ett dygn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144044842
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Lorentz, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens mångkulturella och globaliserade samhälle kräver ökad förståelse för hur unga och vuxna söker kunskap, bildar sig, konstruerar identiteter och skapar mening i livet. Boken handlar om pedagogiken i dagens mångkulturella och globaliserade samhälle. Den beskriver övergången från moderna till postmoderna och interkulturella pedagogiska perspektiv. Mot bakgrund av och i relation till de förändringar som sker i samhället skriver författarna ommodern och postmodern pedagogikden mångkulturella skolan och nya etniciteterhybriditet och gränsöverskridande i musikundervisninghur rektorer kan bli interkulturella ledareinterkulturell kompetens - en pedagogisk utvecklingsmodellinterkulturell matematikbetydelse av andlighet, det mellanmänskliga och interkulturell vänskap o våld och trauma i klassrummetkonsten att lära av det främmandeBoken är avsedd som kurslitteratur i pedagogisk utbildning på universitet, högskola och lärarutbildning och vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB Första 9789144044842 -
Interkulturella perspektiv. Pedagogik i mångk...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:7 uppl. 2006. 272 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 400 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Förord. Kapitelpresentation 1. Interkulturella perspektiv - från modern till postmodern pedagogik 2. Identiteter i spel - den mångkulturella skolan och nya etniciteter 3. Hybriditet läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144044842
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Lorentz, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens mångkulturella och globaliserade samhälle kräver ökad förståelse för hur unga och vuxna söker kunskap, bildar sig, konstruerar identiteter och skapar mening i livet. Boken handlar om pedagogiken i dagens mångkulturella och globaliserade samhälle. Den beskriver övergången från moderna till postmoderna och interkulturella pedagogiska perspektiv. Mot bakgrund av och i relation till de förändringar som sker i samhället skriver författarna ommodern och postmodern pedagogikden mångkulturella skolan och nya etniciteterhybriditet och gränsöverskridande i musikundervisninghur rektorer kan bli interkulturella ledareinterkulturell kompetens - en pedagogisk utvecklingsmodellinterkulturell matematikbetydelse av andlighet, det mellanmänskliga och interkulturell vänskap o våld och trauma i klassrummetkonsten att lära av det främmandeBoken är avsedd som kurslitteratur i pedagogisk utbildning på universitet, högskola och lärarutbildning och vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB 1:7 9789144044842 -
Interkulturella perspektiv. Pedagogik i mångk...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:2 uppl. 2017. 281 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 415 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA helt omarbetade upplagan, illustrerad med fåtal sv/v figurer. INNEHÅLL: Förord till andra upplagan. Kapitelpresentation 1. Interkulturella perspektiv 2. Identiteters konfigurationer 3. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109732
- Titel
- Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
- Författare
- Lorentz, Hans - Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom utbildning och pedagogik blir interkulturella frågeställningar allt viktigare. Hur förhåller vi oss till mångkulturalitet? Hur hanterar vi skillnader och likheter av olika slag?
I denna helt reviderade andra upplaga av Interkulturella perspektiv presenteras såväl nya teoretiska perspektiv som aktuella forskningsresultat. Författarna beskriver och analyserar hur vi konstruerar likheter och skillnader, hur vi kan utveckla en förmåga att lära av det främmande som finns både hos oss själva och hos den Andre. Interkulturella perspektiv är helt enkelt nödvändiga för att vi i pedagogiska sammanhang ska kunna förstå och förhålla oss till vår egen globaliserade och mångkulturella värld av i dag.
Interkulturella perspektiv är avsedd som kurslitteratur vid lärarutbildningar samt vid andra pedagogiska utbildningar på universitet och högskola. Den är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare samt vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.
Studentlitteratur AB 2:2 9789144109732 -
-
Kunskapen och språket - om pedagogiken, texte...
Häftad bok. Liber. 2008. 221 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber -
Om folkbildningens innebörder : nio försök at...
Häftad bok. Linköping : Mimer, [Institutionen för pedagogik och psykologi, Univ.] : Skapande vetande, Univ. [distributör. 1995.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9178715636
- Titel
- Om folkbildningens innebörder : nio försök att fånga en företeelse
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Larsson, Staffan - Mimer (forskningsprogram)
- Förlag
- Linköping : Mimer, [Institutionen för pedagogik och psykologi, Univ.] : Skapande vetande, Univ. [distributör
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Linköping : Mimer, [Institutionen för pedagogik och psykologi, Univ.] : Skapande vetande, Univ. [distributör 9178715636 -
Pedagogik för förändring : frihet, jämlikhet,...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 253 sidor.
Mycket gott skick. Se gärna Läshyllas övriga annonser för mer läsinspiration och spara på att samfrakta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058542
- Titel
- Pedagogik för förändring : frihet, jämlikhet, demokrati
- Författare
- Bosse Bergstedt - Anna Herbert
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 489 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Historiskt sett har pedagogik betraktats som en viktig förutsättning för demokrati. Pedagogiska modeller har dessutom ofta utvecklats i samband med samhällsförändringar, revolutioner och krig. Pedagogiska teoretiker har frågat sig på vilket sätt människan kan bli en självständig tänkare som inte tillåter sig ledas av andra. I boken möter läsaren tjugoåtta pedagoger och filosofer från antiken fram till i dag. Kvinnor och män som alla varit radikala tänkare för sin tid och banat vägen för den skola och utbildning vi har i dag. De talar om frihet, jämlikhet och demokrati. Pedagogik som bygger på tvivel och kritiskt tänkande.
Boken utmärks av att den vetenskapliga texten vävs samman med skönlitterära beskrivningar. Biografiska händelser blandas med pedagogisk praktik. Du utmanas att tänka nytt – att medverka till att skapa en pedagogik för förändring!
Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildning och andra högre utbildningar inom det humanistiska och samhällsvetenskapliga området.
Boken är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare.
Studentlitteratur 1 9789144058542 -
Livslångt lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 310 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Skavda hörn och kanter. Universitetsstämpel på pärmens framsida samt på inlagans första blad. I övrigt hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144617518
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9144617518 -
Pedagogik för förändring : frihet, jämlikhet,...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 253 sidor.
Nära nyskick. Väldigt fin både inuti och utanpå.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058542
- Titel
- Pedagogik för förändring : frihet, jämlikhet, demokrati
- Författare
- Bosse Bergstedt - Anna Herbert
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 489 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Historiskt sett har pedagogik betraktats som en viktig förutsättning för demokrati. Pedagogiska modeller har dessutom ofta utvecklats i samband med samhällsförändringar, revolutioner och krig. Pedagogiska teoretiker har frågat sig på vilket sätt människan kan bli en självständig tänkare som inte tillåter sig ledas av andra. I boken möter läsaren tjugoåtta pedagoger och filosofer från antiken fram till i dag. Kvinnor och män som alla varit radikala tänkare för sin tid och banat vägen för den skola och utbildning vi har i dag. De talar om frihet, jämlikhet och demokrati. Pedagogik som bygger på tvivel och kritiskt tänkande.
Boken utmärks av att den vetenskapliga texten vävs samman med skönlitterära beskrivningar. Biografiska händelser blandas med pedagogisk praktik. Du utmanas att tänka nytt – att medverka till att skapa en pedagogik för förändring!
Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildning och andra högre utbildningar inom det humanistiska och samhällsvetenskapliga området.
Boken är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare.
Studentlitteratur 1 9789144058542 -
Livslångt lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1997. 310 sidor.
Nära nyskick. Oläst ex med etikett på framsidan och ägarsignatur på insidan. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang som arbetslivets kompetenskrav och de växande kunskapsklyftorna. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144617518
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9144617518 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144617510
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144617510 -
Livslångt lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 310 sidor.
Gott skick. Liten ägarnamntecknibg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144617518
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9144617518 -
Livslångt lärande (R5A2)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 310 sidor.
Nära nyskick. Oläst. Lite lätta brukarspår på pärmarna, annars i skick som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144617510
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144617510 -
Om folkbildningens innebörder - nio försök at...
Häftad bok. Mimer, 1995.
Nära nyskick. Skapande vetande, Linköpings universitet. Häftad, 215 sid.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9178715636
- Titel
- Om folkbildningens innebörder : nio försök att fånga en företeelse
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Larsson, Staffan - Mimer (forskningsprogram)
- Förlag
- Linköping : Mimer, [Institutionen för pedagogik och psykologi, Univ.] : Skapande vetande, Univ. [distributör
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Mimer, 1995 9178715636 -
Livslångt lärande (R5A2)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 310 sidor.
Gott skick. Mindre slitage och brukarspår, bl.a. lite lätt kantstött och understrykningar med gul markeringspenna på några ställen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144617510
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144617510 -
Livslångt lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 310 sidor.
Nära nyskick. rak och fin utan namn eller skador, förstrykningar med gult fluoriserande i vissa partier
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144617510
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144617510 -
Den livsupplysande texten : en läsning av N.F...
Häftad bok. Stockholm : Carlsson. 1998. 368 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172032812
- Titel
- Den livsupplysande texten : en läsning av N.F.S. Grundtvigs pedagogiska skrifter
- Författare
- Bergstedt, Bosse
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172032812 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144617510
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144617510 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144617510
- Titel
- Livslångt lärande
- Författare
- Ellström, Per-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Livslångt lärande är ett centralt begrepp i diskussionen om utbildning och lärande. Syftet med denna bok är att klargöra vad begreppet står för och ge det en fylligare innebörd. Författarna betonar nödvändigheten av att uppmärksamma det lärande som sker i vardagligt yrkesarbete, men menar att detta erfarenhets- eller vardagslärande inte är tillräckligt för att ge goda kunskaper. För att utveckla vardagslärandet krävs distans och planlagda utbildningsinsatser. Författarna diskuterar olika faktorer som måste beaktas i utbildningssammanhang såsom arbetslivets kompetenskrav, de växande kunskapsklyftorna och människors i allt högre grad skiftande kulturella och etniska bakgrund.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av skolans personal, samt för beslutsfattare, politiker och andra som är intresserade av frågor som rör utbildning och lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144617510 -
OM FOLKBILDNINGENS INNEBÖRDER
Häftad bok. Mimer. 1995. 215 s. Häftad. 21x15cm. 345 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9178715636
- Titel
- Om folkbildningens innebörder : nio försök att fånga en företeelse
- Författare
- Bergstedt, Bosse - Larsson, Staffan - Mimer (forskningsprogram)
- Förlag
- Linköping : Mimer, [Institutionen för pedagogik och psykologi, Univ.] : Skapande vetande, Univ. [distributör
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9178715636
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
