-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127137837 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Språklig sårbarhet i förskola och skola barne...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. [2016]. 264 s. bruksslitage, fd biblioteksbok med laminerad pärm, stämplar/etiketter på pärm och i försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144058160
- Titel
- Språklig sårbarhet i förskola och skola : barnet, språket och pedagogiken
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att lyfta fram betydelsen av lärandemiljön, språket och pedagogiken, och för att komma bort från ett ensidigt fokus på barnets/elevens språkliga förmåga, presenterar författarna i den här boken ett i sammanhanget helt nytt begrepp: språklig sårbarhet.
Den språkliga sårbarheten uppstår som en obalans mellan barnets/elevens språkliga förutsättningar och de förväntningar som ställs på språklig förståelse och uttrycksförmåga i kunskapsutveckling och kamratrelationer. Det innebär att sårbarheten ökar i takt med att de språkliga kraven i skolan blir högre. Samtidigt blir den mer dold i kraft av att den inte längre gör sig påmind i uttalet.
Boken presenterar både typisk språkutveckling och olika typer av hinder och utmaningar med fokus på pedagogiska möjligheter. I syfte att möjliggöra och främja samverkan och samsyn mellan olika professioner är lärares språkliga medvetenhet ett centralt inslag i boken.
Språklig sårbarhet i förskola och skola vänder sig till lärare, specialpedagoger, speciallärare och logopeder – verksamma såväl som studerande – samt till alla inom elevhälsa och med ledaransvar.
9789144058160 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. Kom ihåg! Portot gäller oavsett hur många böcker/ tidningar ni köper från oss; Anthon Klipp & Konsult här på Bokbörsen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2014. 280 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127137837 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Berättande i förskolan
Häftad bok.
Nyskick. Utforska kraften i berättande i förskolan med en mångfald av författare och perspektiv. | Natur & Kultur Läromedel och Akademi, Utg. 2014 | Häftad. 8:o (160x235 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
9789127137837 -
Berättande i förskolan
Häftad bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2016. 283 sidor.
Nära nyskick. Understrykningar i blyerts förekommer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127137837 -
Specialpedagogik i professionellt lärarskap :...
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2016. 168 sidor.
Gott skick. Bra skick.
Lite blyers sträck och markeringar i boken.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140689276
- Titel
- Specialpedagogik i professionellt lärarskap : Synsätt och förhållningssätt
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 270 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det specialpedagogiska perspektivet på professionellt lärarskap handlar om att utgå från de förutsättningar, resurser och drivkrafter som varje barn har.
Lärares synsätt och förhållningssätt har stor betydelse för barns och elevers möjligheter att utvecklas till nyfikna och lärande människor. Som lärare behöver man förhålla sig till läroplaner och styrdokument och samtidigt lyssna på, läsa av och bekräfta barnen och eleverna, inte minst i situationer där man blir utmanad i sin lärarroll. Utmaningarna driver varje lärares professionella utveckling, vilket förutsätter självkännedom, mod att våga se och höra sig själv samt en beredskap att anpassa, utveckla och förändra sitt förhållningssätt utifrån barnen.
Den här boken vänder sig till lärare på alla stadier, från förskolan till gymnasieskolan. Det pedagogiska uppdraget och stöd i och för lärandet tas upp i förhållande till respektive skolform. Ett särskilt fokus riktas på relationer och samspel, språk och kommunikation samt samtal och kollegial handledning.
Barbro Bruce är legitimerad logoped och universitetslektor i utbildningsvetenskap med inriktning mot specialpedagogik vid Högskolan i Kristianstad.
Maria Rubin är gymnasielärare, speciallärare och doktorand i utbildningsvetenskap, i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid Malmö högskola.
Roger Åkerman är förskollärare, specialpedagog och arbetar som adjunkt i specialpedagogik vid Malmö högskola.
Pia Thimgren är fritidspedagog, specialpedagog och arbetar som adjunkt i specialpedagogik vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140689276 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
BERÄTTANDE I FÖRSKOLAN
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. Första upplagan uppl. 2014. 280 sidor.
Nyskick. KVALITÉ ENLIGT BILD. ILLUSTRERAT KARTONNAGE. OLÄST EX.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel Första upplagan 9789127137837 -
Berättande i förskolan
Häftad bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2014. 280 sidor.
Mycket gott skick. Lätt kantstött på ett hörn annars mycket gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127137837 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Natur & Kultur. 2014. 283 s. Förlagsband. 16 x 23,5cm. En del sidor har blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
9789127137837 -
Från sårbarhet till hållbarhet i lärande och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 240 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144138824
- Titel
- Från sårbarhet till hållbarhet i lärande och undervisning
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 428 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna antologi kan ses som en fortsättning och en fördjupning på boken Språklig sårbarhet i förskola och skola – barnet, språket och pedagogiken (Bruce m.fl.). Fortsättning för att den fokuserar på senare skolår, gymnasieskolan samt studier på universitet och högskola. Fördjupning för att den ger en teoretisk grund för hur begreppet sårbarhet kan förstås och användas i allt lärande och i all undervisning. Det innebär ett kontextuellt och relationellt sätt att möta språkliga och pedagogiska utmaningar.
Bokens tolv kapitel behandlar de tre delarna: den lärande individen, de språkliga utmaningarna och de pedagogiska möjligheterna. Dessa måste synkroniseras för att fungera tillsammans, vilket illustreras med ett kugghjul. Samtliga kapitelförfattare har förhållit sig till begreppet sårbarhet i spänningsfältet mellan utmaningar och möjligheter samtidigt som de bidrar med sina specifika och unika kunskapsbidrag.
Bokens huvudbudskap är att lärare måste sätta ord på och börja prata om både sin egen, språkets och hela skolans sårbarhet för att i kollegial samverkan komma vidare. Därmed blir sårbarheten startpunkten till hållbarhet i lärande och undervisning.
Boken vänder sig till lärare i grundskolan, gymnasiet och på universitetet samt till specialpedagoger, speciallärare och logopeder – verksamma såväl som studerande – samt till alla inom elevhälsa och med ledaransvar.
Studentlitteratur AB 1 9789144138824 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nära nyskick. Helt Okej!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Barn utvecklar sitt språk
Pocketbok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. Hel rygg. Lättare hanteringsspår på bokens pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok.
Gott skick. Natur & Kultur Akademisk 2014. 220s. Överstruken namnteckning på främre pärmens insida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. FÄRGAD TEXT I INLAGAN
MED BOKEN FÖLJER EN CD-SKIVA ÖVER INSPELADE FILER AV BOKENS INNEHÅLL
(PRIVAT INSPELNING)
INGA GARANTIER FÖR INNEHÅLLET PÅ SKIVAN
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nyskick. I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familj läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. (3) Namnad i blyerts på försättsbladet. Det finns några understrykningar med blyerts på ca 5 sidor. Upplever att stora delar är olästa/ försiktigt lästa. Glansen på pärmen har tonats ner något. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 2016. 283 sidor.
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 9789127137837 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. FÄRGLAGD TEXTE PÅ ETT PAR SIDOR,
ÄGARSIGNATUR I ÖVRIGT ÄR BOKEN I NÄRA NYSKICKInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2014. 283 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127137837 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1:1 uppl. 2014. 283 sidor.
Mycket gott skick. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet: att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen: litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet: dokumentation och delaktighet.
Kantstötta pärm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1:1 9789127137837 -
Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:4 uppl. 2018. 281 sidor.
Nära nyskick. Format 23,5 x 16 cm Vikt 690 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med fåtal sv/v bilder. INNEHÅLL: Inledning 1. Omsorg - kärlek, medkänsla och noggrannhet 2. Omsorg i förskolan och omsorg om förskolan 3. Pedagogisk omsorg 4. Omsorgens många ansikten 5. B läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127147072
- Titel
- Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
- Författare
- Riddersporre, Bim
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund ingår i en serie förskolelitteratur. Omsorg är grundläggande i förskolans pedagogik och en viktig sida av alla mänskliga relationer. Den ska enligt läroplanen prägla verksamheten, och barn i förskolan ska erbjudas en trygg omsorg.
Omsorg är också en viktig del i kunskapsrepertoaren hos dem som arbetar i förskolan, en kunskap som ofta förblir ”tyst” och svår att dela och utveckla utan ett gemensamt språk för det man gör.
I boken Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund utforskas omsorg i förskolan som fenomen och begrepp ur olika perspektiv. Här ges både nya kunskaper och ett bidrag till förskolans professionella språk för arbete med omsorg.
Boken vänder sig både till studerande på förskollärarutbildningar och till verksamma pedagoger i förskolan.Boken ger viktig inspiration till hur förskolan förhåller sig till omsorg kontra det kunskapsuppdrag som man har idag. Begreppet ”educare” eller ”lärande omsorg” blir väl belyst och de olika ingångarna i ämnet vidgar det pedagogiska fokuset. För den eller de pedagoger som vill ha en grund för mer strukturerad omsorg med koppling till lärande och undervisning är detta en utmärkt och viktig bok.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 24, 2016
Natur & Kultur Akademisk 1:4 9789127147072 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur. 2:12 uppl. 2018. 296 sidor.
Gott skick. I grunden är detta ett fint och välvårdat exemplar. I delar av boken förekommer dock en del överstrykningar med märkpenna (gjorda i prydlig stil). Även några hundöron.
"Hur lär sig barn uttal och grammatik? Hur utvecklas deras förmåga att samtala med and läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067438
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Bjar, Lousie
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 429 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur lär sig barn uttal och grammatik? Hur utvecklas deras förmåga att samtala med andra? Och vad händer när samspelet med andra inte alls fungerar? I den här boken beskriver femton forskare barns talspråkliga och skriftspråkliga utveckling. Författarna behandlar såväl den normala första- och andraspråksutvecklingen som den som berörs av olika typer av hinder, t.ex. neuropsykiatriska problem eller dyslexi. De olika kapitlen rör bland annat frågan om det finns en biologiskt betingad kritisk period för språkinlärning, vilka faktorer som påverkar barns och ungdomars skolframgång, hur de utvecklar sin förmåga att läsa och skriva på egen hand samt deras möten med skriften och olika skriftspråkliga världar. Mer teoretiska resonemang, där grundläggande begrepp presenteras och förklaras, varvas med fallstudier som visar hur språkutvecklingen hos ett antal barn kan gestalta sig. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola, men också till andra som i sin verksamhet möter barn som är i färd med att utveckla sitt språk, såsom specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och barnskötare. Andra upplagan
Studentlitteratur 2:12 9789144067438 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Gott skick. Första uppl. Pärmarna är lite nötta. Invändigt är boken fin, sånär som några antecknade texken på titelsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Hyggligt skick. Har varit biblioteksbok. Pärmar nötta, finns några blyertsmarkerade rader men inlagan är i övrigt helt intakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144027931
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144027931
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
