-
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Gott skick. Namnad. Understrykningar och markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
DIALOG, SAMSPEL OCH LÄRANDE
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 344 sidor.
Nyskick. Inga namn eller markeringar, verkar oläst. Ur bokens baksidestext: ”… Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i h läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069166
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 322 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en introduktionsbok som visar att skrivandet är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier samt sätt att strukturera en facktext. Här finns också råd om hur man startar skrivar- och responsgrupper, hur skrivarhandledning bör se ut och kriterier för bedömning. Den populära Skriva för att lära kommer här i en andra reviderad upplaga. I boken finns nya kapitel, bland annat om större skrivuppgifter inom utbildningen, och den innehåller konkret hjälp till studenter som önskar skriva texter med hög kvalitet. Boken vänder sig till såväl studenter i högre utbildning som deras lärare och är aktuell för alla som skriver facktexter.
Studentlitteratur 2 9789144069166 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 9789144041148 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 223 sidor.
Gott skick. Färgmarkeringar i text
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069166
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 322 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en introduktionsbok som visar att skrivandet är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier samt sätt att strukturera en facktext. Här finns också råd om hur man startar skrivar- och responsgrupper, hur skrivarhandledning bör se ut och kriterier för bedömning. Den populära Skriva för att lära kommer här i en andra reviderad upplaga. I boken finns nya kapitel, bland annat om större skrivuppgifter inom utbildningen, och den innehåller konkret hjälp till studenter som önskar skriva texter med hög kvalitet. Boken vänder sig till såväl studenter i högre utbildning som deras lärare och är aktuell för alla som skriver facktexter.
Studentlitteratur 2 9789144069166 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 223 sidor.
Nyskick. Aldrig läst. Inköpt ny men slutade innan aktuella kursen startade. Inget omslag fanns vid inköp.
Boken är inslagen i bokplats.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069166
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 322 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en introduktionsbok som visar att skrivandet är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier samt sätt att strukturera en facktext. Här finns också råd om hur man startar skrivar- och responsgrupper, hur skrivarhandledning bör se ut och kriterier för bedömning. Den populära Skriva för att lära kommer här i en andra reviderad upplaga. I boken finns nya kapitel, bland annat om större skrivuppgifter inom utbildningen, och den innehåller konkret hjälp till studenter som önskar skriva texter med hög kvalitet. Boken vänder sig till såväl studenter i högre utbildning som deras lärare och är aktuell för alla som skriver facktexter.
Studentlitteratur 2 9789144069166 -
Dialogbaseret undervisning - kunstmuseet som...
Häftad bok. Skoletjenesten. 2012. 256 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9788791663109
- Titel
- Dialogbaseret undervisning - kunstmuseet som læringsrum
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Skoletjenesten
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 256 sidor
Skoletjenesten 9788791663109 -
Skriva för att lära
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:3. 2013. 223 s. mindre bruksslitage, skav på pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069166
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 322 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en introduktionsbok som visar att skrivandet är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier samt sätt att strukturera en facktext. Här finns också råd om hur man startar skrivar- och responsgrupper, hur skrivarhandledning bör se ut och kriterier för bedömning. Den populära Skriva för att lära kommer här i en andra reviderad upplaga. I boken finns nya kapitel, bland annat om större skrivuppgifter inom utbildningen, och den innehåller konkret hjälp till studenter som önskar skriva texter med hög kvalitet. Boken vänder sig till såväl studenter i högre utbildning som deras lärare och är aktuell för alla som skriver facktexter.
9789144069166 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 344 sidor.
Mycket gott skick. Anteckningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 344 sidor.
Mycket gott skick. Fint exemplar. Lättare hanteringsspår på pärmen. Inlagan har understrykningar och anteckningar i vissa delar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 344 sidor.
Mycket gott skick. Bruksspår, främst i hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Mycket gott skick. Ingen ägarskrift eller annat. Kom ihåg! Portot gäller oavsett hur många böcker eller tidningar du köper från oss; Anthon Klipp & Konsult här på Bokbörsen. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2003. 344 sidor.
Mycket gott skick. Rak och ren utan namn eller nämnvärt slitage. En del understrykningar med blyerts i texten
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 9789144041957 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 344 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2010. 344 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Färgöverstrykningar på fem sidor i bokens början. Några enstaka understrykningar. I övrigt fin inlaga. [rum 2] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 9789144041957 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB, Lund. 1:12 uppl. 2013. 344 sidor.
Nära nyskick. Boken förefaller helt oläst, som ny, med endast mycket lätta yttre spår av hantering/förvaring. "Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB, Lund 1:12 9789144041957 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Nära nyskick. illustrerad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2002. 209 sidor.
Nyskick. Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 9789144041148 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 344 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 344 sidor.
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041957
- Titel
- Dialog, samspel och lärande
- Författare
- Dysthe, Olga
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En av de största utmaningarna inom utbildningsområdet är att hitta en lagom balans mellan individ och grupp, mellan en individualiserande undervisning och läroformer inriktade på samverkan. Skolan har fortfarande potential att vara både kulturbärare och skapare av en kultur som tolererar och värdesätter olikhet. Det innebär att skolan måste ge plats för individuella läroerfarenheter och samtidigt odla samverkansprocesserna. Hur detta ska göras i praktiken har med både lärosyn och didaktisk kompetens att göra. Dessa frågor tas upp i boken och exempel ges på en rad konkreta inlärningssituationer. I fokus står lärande i samspel med andra. Att få detta att fungera bra, det vill säga att resultatet faktiskt blir lärande, är en stor utmaning. En av de kritiska punkterna är vad som binder samman den enskildes erfarenheter med de andras. Den viktigaste länken mellan kollektiva och individuella erfarenheter är olika slags kommunikation, vilket gör språket till ett centralt tema. Samtidigt är det ofrånkomligt att använda ämnesövergripande metoder. Därför omfattar boken bidrag av författare från olika fackområden – pedagogik, psykologi och ämnesdidaktik. Boken är angelägen för alla som ägnar sig åt lärande, kulturförmedling och kunskapsutveckling och som vill skaffa sig en bättre insikt i kommunikations- och samspelsprocesserna samt i hur kvaliteten på dessa skulle kunna förbättras. Boken riktar sig i synnerhet till dem som ska bli lärare och handledare på alla nivåer i utbildningssystemet liksom andra som behöver pedagogisk kompetens i sitt arbete. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144041957 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Gott skick. Överstrykningar med färgpenna förekommer. Boken annars i mkt gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Det flerstämmiga klassrummet – Att skriva och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:20 uppl. 2007. 264 sidor.
Gott skick. En ägarsignatur och några enstaka andra småmarkeringar förekommer i detta annars välvårdade exemplar.
"I denna bok jämför författaren tre klasser. Gemensamt för alla tre är att läraren, oavsett vilket ämne han eller hon undervisar i, använder skrivande läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144616317
- Titel
- Det flerstämmiga klassrummet - Att skriva och samtala för att lära
- Författare
- Fyen Borlie, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det flerstämmiga klassrummet är ett klassrum där lärarens röst bara är en av många som hörs, där eleverna lär av varandra och där både muntligt och skriftligt språk intar en central plats. I denna bok jämför författaren tre klasser. Gemensamt för alla tre är att läraren, oavsett vilket ämne han eller hon undervisar i, använder skrivande och samtal som viktiga redskap i undervisningen. Läsaren får möta elever från olika samhällen och etniska grupper och lärare som har modet att pröva nya metoder.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare.
Studentlitteratur AB 1:20 9144616317 -
Dialog, samspel och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur. 2007. 344 sidor.
Mycket gott skick. 480 gram. Markeringar med gul märkpenna. Översatt av Inger Lindelöf. inget kladd i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144041144
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144041144 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Gott skick. Hörn borklippt i övre hörn av försättsbladet, enstaka understykniga med gul tusch.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Skriva för att lära (R5A2)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Skriva för att lära
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 209 sidor.
Mycket gott skick. Utan anteckningar och understrykningar.
Väldigt sparsamt använd.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
