-
Principles of marketing : Scandinavian editio...
Häftad bok. Harlow, England : Pearson. 2016. 469 sidor.
Mycket gott skick. Obetydligt använd , engelsk text
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292104805
- Titel
- Principles of marketing : Scandinavian edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow, England : Pearson
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
Harlow, England : Pearson 9781292104805 -
Marketing management : analysis, planning, an...
Häftad bok. Englewood Cliffs, N.J ; London : Prentice-Hall. Third edition uppl. 1976. 529 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Understrykningar och textmarkeringar förekommer. Fläck på insidan av främre omslaget. Den ikoniska, klassiska boken om marketing management. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780135579671
- Titel
- Marketing management : analysis, planning, and control
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Englewood Cliffs, N.J ; London : Prentice-Hall
- Språk
- English
Englewood Cliffs, N.J ; London : Prentice-Hall Third edition 9780135579671 -
Marketing management : analysis, planning, im...
Häftad bok. Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall. 1996.
Hyggligt skick. Lite hundöra på pärmen enligt bild.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780132613637
- Titel
- Marketing management : analysis, planning, implementation and control
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- English
Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall 9780132613637 -
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna om...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2003. 196 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Invändigt närmast nyskick, skyddsomslag helt men med en del hanteringsspår
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411104
- Titel
- Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
- Författare
- Philip Kotler - Fernando Trias de Bes
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 233 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 502 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nytt sätt att marknadsföra!
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare. Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
Optimal Förlag 1 9789172411104 -
Kotlers marknadsföring
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 280 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147045136
- Titel
- Kotlers marknadsföring
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 548 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många gamla tekniker, klichéer och myter om hur marknadsföring fungerar vederläggs i den här boken. Philip Kotler visar hur marknadsföringen måste fungera i dagens föränderliga företagsvärld.
Liber 1 9789147045136 -
Kotlers marknadsföringsguide från A till Ö
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2003. 205 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411043
- Titel
- Kotlers marknadsföringsguide från A till Ö
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 160 x 232 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 527 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 80 begrepp som du behöver kunna!
Marknadsföringens mest respekterade man, Philip Kotler, väljer ut och undersöker de mest betydelsefulla koncepten som råder idag och i framtiden. Han erbjuder färska och stimulerande angreppssätt i hur marknadsföringen förändras och hur marknadsförare måste förändras med den.
Kotler belyser åttio av marknadsföringens grundkoncept och delar med sig av sin fyrtioåriga karriär. Han beskriver ämnen som profilering, empirisk marknadsföring, kundrelaterad företagsledning, etik, positionering och trender.
PHILIP KOTLER är känd som "pappan till modern marknadsföring" och professor i internationell marknadsföring vid Northwestern Universitys Kellogg School of Management, som har ett av världens främsta utbildningsprogram för marknadsföring. Han är också författare till tjugofem böcker och konsult åt olika organisationer samt ledande företag som IBM, General Electric, Bank of America, AT&T och Michelin.
Optimal Förlag 1 9789172411043 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780130497154
- Titel
- Marketing management
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and indexes.
Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall 9780130497154 -
Principles of Marketing [Fifth European Edit...
Häftad bok. Pearson Education / Prentice Hall. 5 uppl. 2008. 1020 sidor.
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 27,5 x 21 x 4 cm Vikt 2.200 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FEMTE upplagan, rikt illustrerad med färgfoton. In Principles of Marketing, Fifth European Edition, Kotler, Armstrong, Wong and Saunders again look at the roots of the subje läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273711568
- Titel
- Principles of Marketing
- Författare
- Kotler, Phillip. - Armstrong, Gary. - Wong, Veronica. - Saunders, John.
- Förlag
- Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2008
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
Pearson Education / Prentice Hall 5 9780273711568 -
Marketing management
Häftad bok. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall. The millennium edition uppl. 1999.
Gott skick. Ägarsignaturvissa gula överstrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780130156846
- Titel
- Marketing management
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall
- Språk
- English
Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall The millennium edition 9780130156846 -
Marketing : an introduction
Häftad bok. London : Prentice-Hall International. 1987. 595 sidor.
Mycket gott skick. Bra skick inga anteckningar men lite understrykerningar och lite markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780135576120
- Titel
- Marketing : an introduction
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary
- Förlag
- London : Prentice-Hall International
- Språk
- English
London : Prentice-Hall International 9780135576120 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090785
- Titel
- Kaos!
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger konkreta riktlinjer för att hantera en alltmer kaotisk miljö. Hur man upptäcker potentiella källor till turbulens, förbereder sig för olika scenarier, analyserar företagets sårbarhet och affärsmöjligheter vid turbulens, minskar riskexponeringen, bygger in flexibilitet i balansräkningen, prissätter strategiskt och anpassar sig för att möta nya kundvärderingar.
Liber 1 9789147090785 -
Marketing 4.0
Inbunden bok. WILEY. 1 uppl. 2017. `84 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Engelsk text.
Troligen är boken oläst.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKWILEY 1 -
Principles of marketing : Scandinavian editio...
Häftad bok. Harlow, England : Pearson. 2016.
Hyggligt skick. Sliten i kanterna och överstrykningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292104805
- Titel
- Principles of marketing : Scandinavian edition
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow, England : Pearson
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
Harlow, England : Pearson 9781292104805 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780132613637
- Titel
- Marketing management : analysis, planning, implementation and control
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- English
9780132613637 -
Människor som märks : hur företagsledare, pol...
Inbunden bok. Malmö : Lehmann. 1987. 326 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185946334
- Titel
- Människor som märks : hur företagsledare, politiker, artister, idrottsmän och andra yrkesgrupper skapar, marknadsför och bevarar en framgångsrik image
- Författare
- Rein, Irving J. - Kotler, Philip - Stoller, Martin R. - Liungman, Carl G.
- Förlag
- Malmö : Lehmann
- Språk
- Svenska
Malmö : Lehmann 9789185946334 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780131457577
- Titel
- Marketing Management
- Författare
- Kotler - Philip Kotler
- Förlag
- Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 816 sidor
- Bandtyp
- Vikt
- 1928 g
- Språk
- Svenska
Prentice Hall 12 9780131457577 -
Marketing management : analysis, planning, im...
Häftad bok. Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780130980052
- Titel
- Marketing management : analysis, planning, implementation, and control
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall
- Språk
- English
Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall 9780130980052 -
Marketing for hospitality and tourism
Häftad bok.
Gott skick. Pearson. uppl.6. 2014. 629 s. bruksslitage, snedläst, fläckat boksnitt. eng text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292020037
- Titel
- Marketing for hospitality and tourism
- Författare
- Kotler, Philip
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 629 sidor
- Språk
- English
9781292020037 -
Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler oc...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2004. 118 sidor.
Mycket gott skick. Biblioteksbok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411173
- Titel
- Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 118 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 233 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 318 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring fungerar inte längre Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt.
Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö.
När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel.
Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier.
För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat.
I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår.
Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar. Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel.
Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Optimal Förlag 1 9789172411173 -
Kotlers marknadsföring
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 280 sidor.
Mycket gott skick. Bokens inlaga är i nyskick. Under frakt har lättare hanteringsspår uppstått på bokens pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147045136
- Titel
- Kotlers marknadsföring
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 548 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många gamla tekniker, klichéer och myter om hur marknadsföring fungerar vederläggs i den här boken. Philip Kotler visar hur marknadsföringen måste fungera i dagens föränderliga företagsvärld.
Liber 1 9789147045136 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780273742975
- Titel
- Principles of marketing
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Harris, Lloyd C. - Piercy, Nigel F.
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
6 9780273742975 -
Marketing 4.0: From Products to Customers to...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2017. 224 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Förekommer överstrykningar med markeringspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781119341208
- Titel
- Marketing 4.0: From Products to Customers to the Human Spirit
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781119341208 -
Marketing management: analysis, planning, and...
Inbunden bok. Prentice Hall. 1967. 628 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Språk: Engelska. Skyddsomslaget är gulnat på bokryggen, har trasiga och reviga kanter på boksidans överkanter, samt lite på dess undersidor också. Skyddsomslaget är även gulnat på kanterna av skyddsomslagets flikar. Även gulnat på insidan av skyddsomslage läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrentice Hall -
Marketing management
Häftad bok. Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall.
Mycket gott skick. Några anteckningar finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780130497154
- Titel
- Marketing management
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and indexes.
Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall 9780130497154 -
Marketing Insights From A to Z: 80 Concepts E...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2003. 206 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Skickas spårbart i wellpappkuvert.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471268673
- Titel
- Marketing Insights From A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 236 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 447 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780471268673 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292449364
- Titel
- Principles of Marketing, Global Edition
- Författare
- Kotler, Philip
- Utgivningsår
- 2023
- Språk
- English
9781292449364 -
Marketing Management
Inbunden bok. Prentice Hall. 12 uppl. 2005. 816 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Omslaget är lite smutsig annars är boken i fint skick.
Hylla BSInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780131457577
- Titel
- Marketing Management
- Författare
- Kotler - Philip Kotler
- Förlag
- Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 816 sidor
- Bandtyp
- Vikt
- 1928 g
- Språk
- Svenska
Prentice Hall 12 9780131457577 -
Marketing management : analysis, planning, im...
Häftad bok. Englewood Cliffs : Prentice Hall.
Gott skick. Väl använd med några anteckningar.
Hylla BSInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780135634790
- Titel
- Marketing management : analysis, planning, implementation, and control
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Englewood Cliffs : Prentice Hall
- Språk
- English
Englewood Cliffs : Prentice Hall 9780135634790 -
Marketing Management
Inbunden bok. Pearson Education Limited. 2019. 840 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292248448
- Titel
- Marketing management
- Författare
- Kotler, Philip
- Utgivningsår
- 2019
- Bandtyp
- Hardback
- Språk
- English
Pearson Education Limited 9781292248448
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
