-
Fall of PR and rise of advertising
Häftad bok. Stockholm : Stefan Engeseth Publishing. 2009. 201 sidor.
Nyskick. Oläst. This book analyses the enormous changes in the media landscape in PR, advertising and everything in between. Stefan Engeseth shows how advertising has redefined itself and re-emerged as a force to be reckoned with. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163307775
- Titel
- Fall of PR and rise of advertising
- Författare
- Engeseth, Stefan 1965-
- Förlag
- Stockholm : Stefan Engeseth Publishing
- Språk
- English
Stockholm : Stefan Engeseth Publishing 9789163307775 -
The New Rules of Marketing and PR
Häftad bok. Wiley. 8 uppl. 2022. 460 sidor.
ISBN 9781119854289
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKWiley 8 9781119854289 -
Professionell Feedback - Medvetna mötens magi...
Häftad bok. Gunnarssons Förlag. 2016. 162 sidor.
Nära nyskick. Boken Professionell Feedback ger nya infallsvinklar och konkreta tips på hur du kan bli bättre på att både ge, be om och ta emot feedback. Professionell Feedback vänder sig till ledare/medarbetare i alla organisationer. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187225086
- Titel
- Professionell Feedback - Medvetna mötens magi - om konsten att förbättra pr
- Författare
- Gunnarsson, Stefan
- Förlag
- Gunnarssons Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 264 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken Professionell Feedback ? Medvetna Mötens Magi ? får du nya infallsvinklar och konkreta tips på hur du kan bli bättre på att både ge, be om och ta emot feedback. Professionell Feedback vänder sig till ledare/medarbetare och belyser hur man genom kommunikationsträning och feedback (återkoppling) på samspelet mellan människor skapar en friskare arbetsplats med bättre stämning och samarbete ? och i förlängningen också en mer effektiv, lönsam och framgångsrik verksamhet. Du får även en inblick i hur grupper fungerar.
Boken Professionell Feedback är Sveriges mest sålda bok om feedback och är nu inne på 6 upplagan och har . Under 2016 kom boken även ut på engelska: Professional Feedback ISBN 978-91-87225-04-8.
I professionell Feedback för du tips, verktyg, metoder, insikter, checklistor på hur du kan skapa utveckling och själv utvecklas.
Den nya utökade omarbetade version 6 belyser förutom hur man skapar en feedbackkultur även hur man kan skapar en utvecklingskultur och har med flera nya modeller med konkreta exempel. Boken handlar även om grupputveckling, konflikthantering, ledarskap, personlig utveckling och hur man kan skapa framgångsrika grupper med kulturella skillnader som till exempel i mångkulturella grupper.
Första upplagan av Professionell Feedback blev nominerad till Årets Bok-stöd av Sveriges HR-förening och tidningen Personal & Ledarskap. Juryns motivering: ??Att använda feedback på rätt sätt är en konst, som den här boken lär ut på ett komprimerat och lättsmält vis, utan att bli ytlig.? Under arbetet med sjätte upplagan har jag haft dessa ord som ledstjärna.
Boken Professionell feedback ingår i många program för ledarutveckling, i många högskoleutbildningar och UGL-utbildningar då boken förutom feedback täcker in ledarutveckling, grupputveckling, personlig utveckling och konflikthantering.
Läs mer om Stefan Gunnarsson och feedback: www.feedbackakademin.se
Gunnarssons Förlag 9789187225086 -
Stora PR-boken
Inbunden bok. Caprivi Publishing. 2004. 320 sidor.
Mycket gott skick. Väldigt välbevarad inlaga, enbart några meningar/stycken som är understrukna, inga veck. Pärm har enstaka hörn med mindre skav.
Se gärna mina övriga annonser för fler liknande böcker, tryck på säljare: ”Henkesjo” nedan och beställ flera böcker samtidig läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163141829
- Titel
- Stora PR-boken
- Författare
- Karaszi, Peter
- Förlag
- Caprivi Publishing
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 158 x 228 mm Ryggbredd 22 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stora PR-boken är ett heltäckande verk om PR och mediekontakter. Den är en praktisk och pedagogisk handbok som riktar sig till kommunikatörer, PR-människor, studenter. marknadsförare och företagsledare. Den är allt du behöver om PR och ett måste för den som vill arbeta med PR!
Tillsammans med flera av landets främsta PR-specialister har Peter Karaszi skapat ett ovärderligt arbetsverktyg för alla kommunikatörer.
Boken täcker hela spektrat av PR och inkluderar bl a:
- Mediekontakter och publicitet
- Nyhetskriterier
- Intervjusituationer
- Praktiska verktyg som pressmeddelanden. debattartiklar, pressträffar m m
- Produkt- och tjänstelanseringar
- Krishantering
- Opinionsbildning
- Finansiell kommunikation
- Informationsarbete i offentlig sektor
- Intern kommunikation i olika kanaler
- Integrering av PR i marknadsmixen
- Digital PR
- Visuell kommunikation
- Sponsring
- Föredrag
- Internationell PR
- PR i olika marknadssituationer
- Evenemang
- Person-PR
- PR och reklam i samverkan
- PR-planer och pressfunktionen
- Utvärdering och mätning av PR-arbetet
- Kunskaps-PR och innehåll
Peter Karaszi är landets mest kända författare av böcker om PR. I denna bok har han hjälp av ett dussin av landets vassaste PR-experter som skriver kapitel om sina specialområden.
Caprivi Publishing 9789163141829 -
Undervisning pr korrespondens, Svenska Språke...
Inbunden bok. Malmö. 1911.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Inlagan en smula solkig. Innehåller 1-15 brev som behandlar bl.a.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMalmö -
Westanders pr-handbok 2009
Häftad bok.
Nära nyskick. Westander Publicitet & Påverkan AB, Stockholm, 6:e utgåvan, 1:a tryckningen, 2009, 36 s., 21,0x14,8x0,4 cm, 100g. Fast och fräsch, helt ren inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Professionell Feedback - Medvetna mötens magi...
Häftad bok. Gunnarssons Förlag. 2016. 162 sidor.
Nära nyskick. Helt oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187225086
- Titel
- Professionell Feedback - Medvetna mötens magi - om konsten att förbättra pr
- Författare
- Gunnarsson, Stefan
- Förlag
- Gunnarssons Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 264 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken Professionell Feedback ? Medvetna Mötens Magi ? får du nya infallsvinklar och konkreta tips på hur du kan bli bättre på att både ge, be om och ta emot feedback. Professionell Feedback vänder sig till ledare/medarbetare och belyser hur man genom kommunikationsträning och feedback (återkoppling) på samspelet mellan människor skapar en friskare arbetsplats med bättre stämning och samarbete ? och i förlängningen också en mer effektiv, lönsam och framgångsrik verksamhet. Du får även en inblick i hur grupper fungerar.
Boken Professionell Feedback är Sveriges mest sålda bok om feedback och är nu inne på 6 upplagan och har . Under 2016 kom boken även ut på engelska: Professional Feedback ISBN 978-91-87225-04-8.
I professionell Feedback för du tips, verktyg, metoder, insikter, checklistor på hur du kan skapa utveckling och själv utvecklas.
Den nya utökade omarbetade version 6 belyser förutom hur man skapar en feedbackkultur även hur man kan skapar en utvecklingskultur och har med flera nya modeller med konkreta exempel. Boken handlar även om grupputveckling, konflikthantering, ledarskap, personlig utveckling och hur man kan skapa framgångsrika grupper med kulturella skillnader som till exempel i mångkulturella grupper.
Första upplagan av Professionell Feedback blev nominerad till Årets Bok-stöd av Sveriges HR-förening och tidningen Personal & Ledarskap. Juryns motivering: ??Att använda feedback på rätt sätt är en konst, som den här boken lär ut på ett komprimerat och lättsmält vis, utan att bli ytlig.? Under arbetet med sjätte upplagan har jag haft dessa ord som ledstjärna.
Boken Professionell feedback ingår i många program för ledarutveckling, i många högskoleutbildningar och UGL-utbildningar då boken förutom feedback täcker in ledarutveckling, grupputveckling, personlig utveckling och konflikthantering.
Läs mer om Stefan Gunnarsson och feedback: www.feedbackakademin.se
Gunnarssons Förlag 9789187225086 -
Vägledande samspel : handbok till ICDP - Inte...
Häftad bok. ICDP. 2001. 158 sidor.
Mycket gott skick. Kom ihåg! Portot gäller oavsett hur många böcker/ tidningar ni köper från oss; Anthon Klipp & Konsult här på Bokbörsen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189366589
- Titel
- Vägledande samspel : handbok till ICDP - International Child Development Pr
- Författare
- Hundeide, Karsten
- Förlag
- ICDP
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 158 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 180 x 240 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 366 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Hundeide, Karsten
Ytterligare översättare: Wändell, Cecilia
ICDP 9789189366589 -
PR på svenska - Teori, strategi och kritisk a...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 285 sidor.
Gott skick. Utgallrad biblioteksbok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022833
- Titel
- PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna:
• Vilka kunskaper finns idag om public relations och om
den svenska PR- och informationsverksamheten?
• Var står svensk forskning om public relations idag?
• Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land?
I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).
Studentlitteratur AB 1 9789144022833 -
Fall of PR and rise of advertising
Pocketbok. Stockholm : Stefan Engeseth Publishing. 205 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163307775
- Titel
- Fall of PR and rise of advertising
- Författare
- Engeseth, Stefan 1965-
- Förlag
- Stockholm : Stefan Engeseth Publishing
- Språk
- English
Stockholm : Stefan Engeseth Publishing 9789163307775 -
Stora PR-boken
Inbunden bok. Caprivi Publishing. 2004. 320 sidor.
Nära nyskick. Hel och ren.
Slitage av låg grad.
Läst ex.
Svart rygg.
Vit och guldfärgad text.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163141829
- Titel
- Stora PR-boken
- Författare
- Karaszi, Peter
- Förlag
- Caprivi Publishing
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 158 x 228 mm Ryggbredd 22 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stora PR-boken är ett heltäckande verk om PR och mediekontakter. Den är en praktisk och pedagogisk handbok som riktar sig till kommunikatörer, PR-människor, studenter. marknadsförare och företagsledare. Den är allt du behöver om PR och ett måste för den som vill arbeta med PR!
Tillsammans med flera av landets främsta PR-specialister har Peter Karaszi skapat ett ovärderligt arbetsverktyg för alla kommunikatörer.
Boken täcker hela spektrat av PR och inkluderar bl a:
- Mediekontakter och publicitet
- Nyhetskriterier
- Intervjusituationer
- Praktiska verktyg som pressmeddelanden. debattartiklar, pressträffar m m
- Produkt- och tjänstelanseringar
- Krishantering
- Opinionsbildning
- Finansiell kommunikation
- Informationsarbete i offentlig sektor
- Intern kommunikation i olika kanaler
- Integrering av PR i marknadsmixen
- Digital PR
- Visuell kommunikation
- Sponsring
- Föredrag
- Internationell PR
- PR i olika marknadssituationer
- Evenemang
- Person-PR
- PR och reklam i samverkan
- PR-planer och pressfunktionen
- Utvärdering och mätning av PR-arbetet
- Kunskaps-PR och innehåll
Peter Karaszi är landets mest kända författare av böcker om PR. I denna bok har han hjälp av ett dussin av landets vassaste PR-experter som skriver kapitel om sina specialområden.
Caprivi Publishing 9789163141829 -
Sarek pr igloo av Mr. Jones
Häftad bok.
Gott skick. Särtryck ur Dagens Nyheter av artikelserie om Skidfrämjandets fjälledarexpedition 1935. Artiklarna införda den 28 April - 26 Maj 1935. 1935. 58+(2) s. Illustrerad. Dedikation: S. de Chessin från tillgivne David Jonason - förf. Exlibris: John Eriksson (ing läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Sustainable Graphic Design: Tools, Systems an...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2010.
Mycket gott skick. Finns understrykningar i bläck på ett fåtal sidor. Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470246702
- Titel
- Sustainable Graphic Design: Tools, Systems and Strategies for Innovative Pr
- Författare
- Jedlicka, Wendy
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2010
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 203 x 230 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- English
- Baksidestext
Ytterligare författare: Jedlicka, Wendy
John Wiley & Sons 1 9780470246702 -
Thinker, Faker, Spinner, Spy: Corporate PR an...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Pluto Press 2007. 324s engelsk text. Denna bok avslöjar den smutsiga sidan av företagens PR-industri, inklusive lobbying, spin doctors, lobbyister och tankesmedjor. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
PR Handboken Andra reviderade upplagan
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2009. 320 sidor.
Mycket gott skick. Obetydligt bläddrad i
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197452496
- Titel
- PR Handboken Andra reviderade upplagan
- Författare
- Bernd Schmitz
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter tre år års arbete och uppdateringar kommer nu klassikern PR-Handboken i ny skepnad, anpassad med nya idéer och nya verktyg som du kan använda direkt.
Här är en del av innehållet:
P R - P L A N E N
Hur du bestämmer ditt företags image och profil.
Hur du genomför en effektiv omvärldsanalys med hjälp av Internet och andra källor.
Hur du upprättar och drar nytta av en SWOT-analys.
Hur du väljer ut och definierar ditt företags målgrupper.
Hur du väljer lämpliga kommunikationskanaler.
Hur du formulerar ditt företags budskap.
Hur du upprättar en medialista.
Hur du bestämmer dina kommunikationsmål.
Hur du bestämmer din kommunikationsstrategi.
Hur du utvärderar dina aktiviteter och den publicitet du fått.
HUR DU FÅR PUBLICITET
Vad som kännetecknar en nyhet med nyhetsvärde.
Vilka händelser i ditt företag som kan skapa publicitet.
Hur du skapar publicitet utan att ha en nyhet att komma med.
Sex faktorer som påverkar dina möjligheter att få publicitet.
Hur du etablerar dig som expert inom ditt verksamhetsområde/din bransch.
MEDIAKONTAKTER I PRAKTIKEN
Vad du bör tänka på när du kontaktar journalister.
Hur du ger intervjuer i tidningar, radio och TV.
Hur du begär rättelse om du fått felaktig publicitet.
När ett recensionsmaterial övergår till muta.
PR-VERKTYG OCH - AKTIVITETER
Hur du genomför egna undersökningar.
Hur du skriver journalistiska texter.
Hur du bör göra när skrivkrampen och idétorkan sätter in.
Hur du upprättar en grafisk- och språklig stilguide.
Hur du skriver och skickar ut dina pressmeddelanden.
Hur du skriver debatt-, fack-, kundcase- och tipsartiklar.
Hur du arrangerar egna presskonferenser, öppna hus, seminarier och paneldebatter.
Hur du får publicitet för din sponsring eller välgörenhet.
Hur du gör ett muntligt framträdande/presentation.
Hur du sammanställer en pressmapp.
Hur du skriver och skickar ut digitala nyhetsbrev.
Hur du gör en pressavdelning online.
Hur du kommunicerar i en krissituation.
PLUS
Hur du bör göra för att anlita en PR-byrå.
Spelreglerna för press, radio och TV
En rolodex med hundratals nyttiga massmedieadresser och adresser till webbresurser.
En omfattande ordlista över medievärldens branschlingo.
Första upplagan skrev tidningarna så här om:
"Här beskrivs hur man når ut i mediabruset, skapar kampanjer, skriver PR-texter och nyhetsbrev. Den omfångsrika boken riktar sig egentligen till företagare inom alla typer av branscher och är uppdelad i faktaavsnitt, skrivövningar och steg-för-steginstruktioner. En praktiskt användbar bok med ordlista och pressetiska spelregler."
Habit
"Fyra RRRR av fem möjliga"
Tidningen Resumé
I en jämförelse mellan PR handboken och en annan PR-bok skriver veckans affärer så här:
"Den (PR Handboken) har ett rakare tilltal. Författaren vänder sig uteslutande till små- och medelstora företag som saknar större PR- eller marknadsföringsbudget".
Veckans Affärer
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197452496 -
Från Lappland till Sahara pr apostlahästar :...
Häftad bok. Eget förlag, Stockhoolm. 2 uppl. 1934. 116 sidor.
Gott skick. Fotoill. Liten pappersskada på nedre delen av ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEget förlag, Stockhoolm 2 -
1875-1925. Agrikulturchemie und Landwirtschaf...
Häftad bok.
Nära nyskick. Königsberg 1925. Stor 8:o. 98 + XXIV s. + 1 pl. + 2 utvikbara tabeller + tryckt omslag. [24B]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Stora PR-boken
Inbunden bok. Caprivi Publishing. 2004. 320 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Boken är hel och ren. Inlagan som ny. / Ytterst små tecken på ytan att den varit i kontakt med annan yta. / Information om bokens innehåll: Se text under bokens titel på Bokbörsen. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163141829
- Titel
- Stora PR-boken
- Författare
- Karaszi, Peter
- Förlag
- Caprivi Publishing
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 158 x 228 mm Ryggbredd 22 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stora PR-boken är ett heltäckande verk om PR och mediekontakter. Den är en praktisk och pedagogisk handbok som riktar sig till kommunikatörer, PR-människor, studenter. marknadsförare och företagsledare. Den är allt du behöver om PR och ett måste för den som vill arbeta med PR!
Tillsammans med flera av landets främsta PR-specialister har Peter Karaszi skapat ett ovärderligt arbetsverktyg för alla kommunikatörer.
Boken täcker hela spektrat av PR och inkluderar bl a:
- Mediekontakter och publicitet
- Nyhetskriterier
- Intervjusituationer
- Praktiska verktyg som pressmeddelanden. debattartiklar, pressträffar m m
- Produkt- och tjänstelanseringar
- Krishantering
- Opinionsbildning
- Finansiell kommunikation
- Informationsarbete i offentlig sektor
- Intern kommunikation i olika kanaler
- Integrering av PR i marknadsmixen
- Digital PR
- Visuell kommunikation
- Sponsring
- Föredrag
- Internationell PR
- PR i olika marknadssituationer
- Evenemang
- Person-PR
- PR och reklam i samverkan
- PR-planer och pressfunktionen
- Utvärdering och mätning av PR-arbetet
- Kunskaps-PR och innehåll
Peter Karaszi är landets mest kända författare av böcker om PR. I denna bok har han hjälp av ett dussin av landets vassaste PR-experter som skriver kapitel om sina specialområden.
Caprivi Publishing 9789163141829 -
Tekno's PR-radio : kommunikationsradio för al...
Inbunden bok. Stockholm : Teknograf. inst. 1977.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171722225
- Titel
- Tekno's PR-radio : kommunikationsradio för alla
- Författare
- Dreijer, Niels - Karlsson, Börje - Svallner, Björn
- Förlag
- Stockholm : Teknograf. inst
- Utgivningsår
- 1977
- Språk
- Svenska
Stockholm : Teknograf. inst 9789171722225 -
The New Rules of Marketing & PR: How to Use S...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2013. 368 sidor.
Nära nyskick. Någon sida som hamnat i kläm/vikt sig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781118488768
- Titel
- The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mob
- Författare
- David Meerman Scott
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 228 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 559 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781118488768 -
It's Not Just PR: Public Relations in Society
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2006. 152 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Public relations shapes and spins our news, influencing society’s values, knowledge, and perceptions. Despite this, it often goes unnoticed. It's Not Just "PR" takes a balanced approach in assessing its impact, drawing on a diverse range of contemporary e läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781405144056
- Titel
- It's Not Just PR: Public Relations in Society
- Författare
- W. Timothy Coombs - Sherry J. Holladay
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781405144056 -
Living in spin. How media gurus and PR czars...
Häftad bok. Neven Media. 2016. 122 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNeven Media -
The Fall of Advertising and the Rise of PR
Inbunden bok. HarperCollins. 2002. 295 sidor.
ISBN 9780060081980
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHarperCollins 9780060081980 -
Bananrepubliken Sverige : Hur politiker, välf...
Inbunden bok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 1 uppl. 2025. 260 sidor.
Nyskick. Förlagsny. Oläst. /// Dörrarna mellan politik, välfärdsföretag och pr-byråer står vidöppna. De tre före detta statsministrarna Göran Persson, Carl Bildt och Stefan Löfven är idag lobbyister, det är också mängder av tidigare ministrar och förtroendevalda p läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127187979
- Titel
- Bananrepubliken Sverige : Hur politiker, välfärdskapitalister och pr-byråer utarmar demokratin
- Författare
- Klenell, Johannes
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2025
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dörrarna mellan politik, välfärdsföretag och pr-byråer står vidöppna. I korsdraget framstår Sverige alltmer som en bananrepublik, korruptionen har brett ut sig och enorma förmögenheter byggts upp.
”Framtidens lösningar har inga lobbyister”, sade Göran Perssons i sitt avgångstal 2006 när han lämnade posten som partiledare för Socialdemokraterna. Men det hann inte ens ta en månad efter att han avgått innan han rekryterats till sin nya roll – som lobbyist på pr-byrån JKL. Han skulle bli långt ifrån ensam på den festen.
I Bananrepubliken Sverige söker Johannes Klenell svaren på hur det kommer sig att vi accepterat svängdörrarna mellan välfärdsföretagare, lobbyister och våra folkvalda politiker. Det är berättelsen om pr-byrån som tog över ett helt parti och socialdemokraten som köpte upp idrottsföreningar i Umeå för skattemedlen till hans vanvårdade skolkoncern. Vi får den nakna skildringen av politikerna som avreglerade skolan och sedan blev miljonärer. Och om statsministern som idag styr över det Sverige som blev resultatet, med den allestädes närvarande Peje Emilsson redo att klappa honom på huvudet
Bananrepubliken Sverige är oroande och underhållande läsning om landet som trodde att det inte kunde bli korrupt.
Natur & Kultur Allmänlitteratur 1 9789127187979 -
The New Rules of Marketing & PR: How to Use S...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2011. 400 sidor.
Gott skick. Gallrad biblioteksbok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781118026984
- Titel
- The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mob
- Författare
- David Meerman Scott
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 400 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 154 x 230 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 493 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781118026984 -
Starta eget som konsult : IT-konsult, PR-kons...
Häftad bok. Tipsförlaget. 1 uppl. 2016. 102 sidor.
Nära nyskick. Du lär dig hur du får din konsultverksamhet lönsam snabbt, hur du tar rätt betalt, hur du fakturerar snabbt enligt din egen rutin. Du får länkar till sajter där du kan lära dig mer, du lär dig hur du sätter upp dina egna mål som konsult, hur du gör en enk läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198342826
- Titel
- Starta eget som konsult : IT-konsult, PR-konsult, ekonomikonsult, byggkonsult m.fl.
- Författare
- Wästlund, Holger
- Förlag
- Tipsförlaget
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 102 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 210 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 139 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Du lär dig hur du får din konsultverksamhet lönsam snabbt, hur du tar rätt betalt, hur du fakturerar snabbt enligt din egen rutin. Du får länkar till sajter där du kan lära dig mer, du lär dig hur du sätter upp dina egna mål som konsult, hur du gör en enkel affärsplan, hur du ser till att du själv utvecklas hela tiden och du får en komplett och praktisk checklista hur du steg för steg startar ditt eget företag som konsult.
Tipsförlaget 1 9789198342826 -
Fortegnelse over leger, tannleger og veterinæ...
Häftad bok. Helsedirektøren. 1 uppl. 1959. 310 sidor.
Mycket gott skick. Förteckning över läkare, tandläkare och veterinärer i Norge per 1 mars 1959. Ifølge pakat av 17de januar 1809 (jfr kgl. resosjon av 11te mars 1927). Utgitt av Helsedirektøren. Grøndahl & Søns Boktrykkeri, Oslo, 1959. Biografiskt uppslagsverk. Häftad, ej r läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHelsedirektøren 1 -
PR fur Existenzgrunder (Språk; Tyska)
Häftad bok. Redline Wirtschaft. 1 uppl. 2000. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRedline Wirtschaft 1 -
Reklam och PR som ger effekt
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 236 sidor.
Gott skick. Nött omslag, stött i hörn, lätt böjd i formen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097180
- Titel
- Reklam och PR som ger effekt
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 602 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ger din kommunikation effekt?
Kommunikation är inte ett självändamål, utan ska utgå ifrån och bidra till företagets övergripande affärsmål. Företagets kommunikation ska skapa värden, den ska skapa lönsamhet. Men hur gör man – vad krävs för att
lyckas med sin kommunikation, vad krävs för att den ska få genomslag i praktiken?
Läs mer
Reklam och PR som ger effekt ger svaren. Det är en bok som visar hur man arbetar strukturerat med sitt varumärke och sin kommunikation – och hur man får konkret utdelning på sina kommunikationsinvesteringar.
Författarna presenterar en mängd verktyg, idéer och rekommendationer för hur man kan lyckas med en sådan integrerad kommunikation. Steg för steg lotsar de dig igenom hela den varumärkesbyggande processen: från intressentanalys och påverkansstrategi till betydelsen av kommunikationens utformning och hur olika påverkanskanaler kan utnyttjas. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikations- och varumärkesarbetet och hur man kan följa upp och mäta resultatet.
Information och slutsatser i boken bygger på aktuella svenska och internationella undersökningar. Den innehåller en mängd praktiska exempel och är rikt illustrerad. Som en röd tråd igenom hela boken löper ett case som praktiskt exemplifierar innehållet.
Reklam och PR som ger effekt är författarnas andra gemensamma bok om hur strukturerad kommunikation bidrar till att göra företag framgångsrika. Den förra boken, Reklameffekter, tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Ulf Dahlqvist är med sina 25 år i kommunikationsbranschen en av Sveriges mest erfarna varumärkeskonsulter. I dag är Ulf partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor.
Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över femton år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör och media. Han är i dag Market Research Manager på EyeTrackShop.
Liber 1 9789147097180 -
Des Mystikers Heinrich Seuse O. Pr. Deutsche...
Inbunden bok. 1926. 478 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Klotryggband. Stor 8:o. Exlibris (Efraim Briem). Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
