-
Logistics and supply chain management : strat...
Inbunden bok. London : Financial Times/Prentice Hall. 2 uppl. 1998. 293 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273630494
- Titel
- Logistics and supply chain management : strategies for reducing cost and improving service
- Författare
- Christopher, Martin
- Förlag
- London : Financial Times/Prentice Hall
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- English
London : Financial Times/Prentice Hall 2 9780273630494 -
Human resource management in service work
Häftad bok. Basingstoke : Palgrave. 2002. 237 sidor.
Mycket gott skick. EN SIDA MED HUNDÖRA!
This book fills a gap in the market for a long overdue book on HRM in the service sector. The focus on human resource management is essential to aid any understanding of the service economy and with increasing numbers of courses focu läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780333774410
- Titel
- Human resource management in service work
- Författare
- Korczynski, Marek
- Förlag
- Basingstoke : Palgrave
- Utgivningsår
- 2002
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index
Basingstoke : Palgrave 9780333774410 -
Service Management : Strategy and Leadership...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 3 uppl. 2000. 254 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471494393
- Titel
- Service Management : Strategy and Leadership in Service Business, 3rd Editi
- Författare
- Richard Normann
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 254 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 228 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 3 9780471494393 -
Service Management – ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Liber. 3 uppl. 1998. 212 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignatur,
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147043194
- Titel
- Service Management – ledning och strategi i tjänsteproduktion
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 522 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147043194 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2002. 440 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147063796
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 440 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 829 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789147063796 -
IT service management i praktiken
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:4. 2014. 442 s. 15,5 x 22cm. Pärmen har lätt yt- och kantslitage. Ett läsveck på ryggen. Inlagan ren och fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048239
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Haverblad, Angelica
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 442 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet till rimlig kostnad. I denna nya upplaga har texten i stora delar reviderats och uppdaterats, flera avsnitt utökats och nya kapitel tillkommit som bland annat roller, nyckeltal, tjänsteportfölj, välja verktyg, relation till IT-styrning och business case för IT Service Management. Boken innehåller praktiska exempel, checklistor och mallar.Ambitionen med boken är att den ska vara ett stöd och vägvisare för att lyckas med tillämpning av IT Service Management i praktiken.
9789144048239 -
Service Management och marknadsföring. Kundor...
Häftad bok. Liber. 3:1 uppl. 2015. 456 sidor.
Gott skick. Trådhäftad. Rakt ex, obruten rygg. Sparsamma understrykningar i texten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147112425
- Titel
- Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.
I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen.
Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag.
Bokens första upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund.
Sagt om boken
"This book will challenge companies to rethink how they should manage their services in building their competitive strength and profitability. Grönroos continues as one of service marketing’s most original and able thinkers." – Philip Kotler
”Efter att i tre årtionden ha bidragit till tjänste- och serviceforskningen befinner sig Grönroos fortfarande i frontlinjen. En kreativ bok som både behandlar etablerade begrepp och teorier och på ett personligt sätt tillför nya infallsvinklar." Evert Gummesson, professor, Stockholms universitet.
"Service management och marknadsföring ger en aspektrik introduktion till dagens mest centrala kunskapsområde inom näringsliv och förvaltning. Boken ger inte bara en grundläggande referensram för studenter utan fungerar också som ett verktyg för fördjupad förståelse hos chefer och ledare." Jan E. Persson, Ek dr, universitetslektor, Lunds universitet.
[...]"Ett helt nytt kapitel har tillkommit om sociala medier i serviceföretag. Det avslutande kapitlet om hur ett traditionellt tillverkande företag omvandlas till serviceföretag som var nytt i den förra upplagan har kompletterats med en ny fallstudie. I övrigt är innehållet anpassat till ny forskning som tillkommit sedan den förra upplagan. Det finns således ett flertal skäl till att ersätta den förra upplagan med denna." Folke Hermanson Snickers, lektör, BTJ-häftet nr 4, 2016.
Om författaren
Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Översättare: Manne Svensson.
Liber 3:1 9789147112425 -
Service management : ledning, strategi och ma...
Inbunden bok. Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1992.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hel och ren. Mycket varsamt hanterad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176980255
- Titel
- Service management : ledning, strategi och marknadsföring i servicekonkurrens
- Författare
- Grönroos, Christian - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9789176980255 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Gott skick. Understrykningar och markeringar med överstrykningspenna finns. I övrigt fin. Se mina övriga annonser för samfrakt!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick. ...................// Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.
I denna aktualiserade och läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
IT Service Management i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 342 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035499
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144035499 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick. Fint skick men den är lite sned i pärmen. Det går att rätta till genom att lägga den under tryck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
Service management : ledning, strategi och ma...
Inbunden bok. Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1992. 312 sidor.
Hyggligt skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Några överstrykningar med markeringspenna.
Liten reva i skyddsomslget
Boken är annars hel och ren utan andra defekter
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176980255
- Titel
- Service management : ledning, strategi och marknadsföring i servicekonkurrens
- Författare
- Grönroos, Christian - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9789176980255 -
Service management : ledning, strategi och ma...
Inbunden bok. Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1992.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Lätt bleknad på skyddsomslagets insida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176980255
- Titel
- Service management : ledning, strategi och marknadsföring i servicekonkurrens
- Författare
- Grönroos, Christian - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9789176980255 -
Human Resource Management in Service work
Inbunden bok. Palgrave MacMillan. 2002.
ISBN 9780333774403
Hyggligt skick. Skyddsomslag saknas. En hel del understrykningar i blyerts och några kommentarer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPalgrave MacMillan 9780333774403 -
Management of service operations
Häftad bok. Cengage Learning. 2004. 352 sidor.
Nära nyskick. Hylla BS
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781844800513
- Titel
- Management of service operations
- Författare
- Peter Race
- Förlag
- Cengage Learning
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 187 x 246 mm
- Vikt
- 703 g
- Språk
- Svenska
Cengage Learning 9781844800513 -
Service Management and Marketing: Customer Ma...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 3 uppl. 2007. 496 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470028629
- Titel
- Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competitio
- Författare
- Christian Gronroos
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 496 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 190 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 990 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 3 9780470028629 -
Service Management
Inbunden bok. Liber Förlag. 2:4 uppl. 1986. 194 sidor sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ledning och strategi i tjänsteproduktion
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789138612392
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktion
- Författare
- Normann, Richard - Karlsson, Sune
- Förlag
- Malmö : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- Svenska
Liber Förlag 2:4 9789138612392 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
Service Management : Strategy and Leadership...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 3 uppl. 2008. 254 sidor.
Gott skick. Ägaretikett på försättsbladet, i övrigt toppskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471494393
- Titel
- Service Management : Strategy and Leadership in Service Business, 3rd Editi
- Författare
- Richard Normann
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 254 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 228 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 3 9780471494393 -
Service Management and Marketing: Customer Ma...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 3 uppl. 2007. 496 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470028629
- Titel
- Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competitio
- Författare
- Christian Gronroos
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 496 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 190 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 990 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 3 9780470028629 -
Service Management – ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Liber. 4 uppl. 2000. 208 sidor.
Mycket gott skick. Något nött nedtill rygg 4 upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060368
- Titel
- Service Management – ledning och strategi i tjänsteproduktion
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är service jämförbart med materiella produkter? Författaren strävar efter att konkretisera service och tjänster och analyserar dessa immateriella produkters olika delar. En klassiker i ny, omarbetad upplaga.
Läs mer
Boken ger en djupare insikt i de personella insatsernas betydelse och en ny blick för marknadsföringen av service och tjänst. Författaren förklarar ”sanningens ögonblick, dvs. det oåterkalleliga ögonblick då t.ex. restauranggästen smakar på sin maträtt – kort sagt då kunden bildar sig en åsikt om den service han köper.
Om författarna
Richard Normann var internationellt verksam ledarskapskonsult inom strategi- och företagsutveckling.
Liber 4 9789147060368 -
Service management : ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi. 3:13 uppl. 1992. 211 sidor.
Gott skick. Undetstrykningar med färgpennor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121601283
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktionen
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber ekonomi 3:13 9121601283 -
Service management : ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi. 1992. 211 sidor.
Gott skick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121601283
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktionen
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber ekonomi 9121601283 -
Service management : ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi. 1992. 211 sidor.
Nära nyskick. illustrerat förlagskartonnage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121601283
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktionen
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber ekonomi 9121601283 -
Service management : ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Malmö : LiberFörlag. 1983. 190 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138612399
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktion
- Författare
- Normann, Richard - Karlsson, Sune
- Förlag
- Malmö : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- Svenska
Malmö : LiberFörlag 9138612399 -
Service management : ledning och strategi i t...
Inbunden bok. LiberFörlag. 1983. 191 sidor.
Mycket gott skick. Förlagsband. 8:o.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789138612392
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktion
- Författare
- Normann, Richard - Karlsson, Sune
- Förlag
- Malmö : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- Svenska
LiberFörlag 9789138612392 -
Service management : ledning och strategi i t...
Inbunden bok. Malmö : Liber-Hermod. 1992. 211 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. En allsidig belysning av tjänstföretags managementfrågor. Vad krävs för framgångsrik ledning?
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123014083
- Titel
- Service management : ledning och strategi i tjänsteproduktionen
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 9123014083 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2009. 448 sidor.
Gott skick. Hylla VL32
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
IT Service Management i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 342 sidor.
Nyskick. (49)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035497
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144035497
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
