Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Den nya ekonomin : 10 strategier för en uppkopplad värld

Den nya ekonomin : 10 strategier för en uppkopplad värld

Timbro, 2000. Första upplagan, fjärde tryckningen. Förlagsband med skyddsomslag.

Mycket gott skick. 235 s. ISBN 91-7566-418-6.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9175664186
Titel
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
Författare
Kevin Kelly
Förlag
Timbro
Utgivningsår
1999
Omfång
235 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
435 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info